POLESTAR 4
Polestar są jak autobusy. Czekasz wieki, a potem pojawiają się dwa naraz. To, co najbardziej uderza w Polestar 4, to brak tylnej szyby, a widoczność kierowcy za pojazdem jest wspomagana przez kamerę umieszczoną na dachu i wyświetlacz w miejscu, gdzie kiedyś znajdowało się lusterko. Polestar twierdzi, że usunięcie szyby zwiększa przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu i pozwala uzyskać bardziej spektakularny wygląd. Na desce rozdzielczej dominuje 15,4-calowy ekran dotykowy z oprogramowaniem Google. Wersja o najwyższej specyfikacji ma akumulator o pojemności 102 kWh i zasięg około 560 km. Polestar twierdzi, że dwusilnikowy wariant generuje 537 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, co czyni go najszybszym jak dotąd samochodem marki.
PORSCHE MACAN
Drugi samochód elektryczny Porsche pojawi się w 2024 roku w postaci zupełnie nowego SUV-a Macan. Aby konkurować ze starzejącym się Jaguarem I-Pace, Porsche typu plug-in dzieli platformę z Audi Q6 E-tron podobnej wielkości, które również ma się pojawić w 2024 roku. Macan z napędem na wszystkie koła wykorzystuje parę silników podobnych do tych z modelu Porsche Taycan o maksymalnej mocy flagowego modelu wynoszącej 603 KM i 738 Nm. Bardziej sportowe modele będą wyposażone w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Macan będzie miał akumulator o pojemności 100 kWh, nieco większy niż Taycan i zapewniający przewidywany zasięg około 480 km. Podobnie jak Taycan, Macan wykorzystuje technologię 800 V, która umożliwia bardzo szybkie ładowanie z mocą ponad 270 kW.
VOLVO EX90
Nowy, siedmiomiejscowy, flagowy SUV Volvo, całkowicie elektryczny następca XC90, pojawi się w 2024 roku i będzie pełen zaawansowanych technologii. Obejmuje to czujnik lidarowy na dachu, który zapewnia lepsze wspomaganie kierowcy (a jednocześnie sprawia, że EX90 wygląda trochę jak londyńska taksówka), łączność 5G, natywną obsługę Map Google, a nawet lusterka boczne, które automatycznie dostosowują się do pozycji twojej twarzy. Volvo twierdzi, że EX90 ma zasięg do 580 km, wytwarza 517 KM w wersji Twin Motor Performance i może przyspieszyć do 100 km/h w 4,7 sekundy. Minimalistyczne wnętrze pozbawione skóry charakteryzuje się mieszanką wełny, pochodzącej z odpowiedzialnych źródeł, jaskrawym oświetleniem otoczenia, 14,5-calowym ekranem dotykowym i panoramicznym szklanym dachem na całej długości. Ceny zaczynają się od 399 900 PLN.
MG CYBERSTER
Po 13 latach przerwy MG ponownie produkuje samochody sportowe. Cyberster ma być modelem pokazowym odradzającej się marki. Jest to dwumiejscowe auto ze składanym dachem z tkaniny, drzwiami otwieranymi pionowo i opcją jednosilnikowego napędu na tylne koła lub dwusilnikowego na wszystkie koła. Oczekuje się, że ceny będą wahać się od około 250 do 330 tysięcy złotych, przy czym podstawowy samochód będzie miał pojedynczy silnik na tylnej osi, 335 KM, deklarowany zasięg do 520 km i prędkość od 0 do 100 km/h osiąganą w 4,6 sekundy. Oczekuje się, że wariant dwusilnikowy będzie znacznie mocniejszy, dysponując mocą 536 KM. Cyberster powinien przybyć do Polski latem 2024 roku.