Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na Politykę prywatności.
Akceptuję
Magazyn T3Magazyn T3Magazyn T3
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Czytasz: TEST: Lexus ES 300H Prestige
Podziel się
Powiadomienie Pokaż więcej
Aa
Magazyn T3Magazyn T3
Aa
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Szukaj
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Zaobserwuj
  • Advertise
© 2007-2023
Magazyn T3 > Wszystkie > Moto > TEST: Lexus ES 300H Prestige
MotoTesty

TEST: Lexus ES 300H Prestige

Elegancja w klasycznym stylu.

Marcin Kubicki
Marcin Kubicki Opublikowany 31/10/2022
Podziel się
5 minut(y) czytania

Czym jest dla ciebie luksus? Kiedy zadajesz to pytanie większości ludzi, często pojawiają się słowa takie jak ekskluzywność, bogactwo i ekstrawagancja. Przez jakiś czas producenci luksusowych samochodów prezentowali jako odpowiedź czyste osiągi i olśniewające gadżety. Nie każdy jednak lubi wykorzystywać swoje luksusowe samochody do granic możliwości, zwłaszcza jeśli chodzi o SUV-y i sedany. A nowości związane z nowymi technologiami bywają mało interesujące po zaledwie kilku dniach od wejścia w ich posiadanie.

Spędziłem z Lexusem ES 300h trochę czasu i muszę powiedzieć, że to bardzo nietypowy, luksusowy sedan. Jego ostre linie, spadzisty dach w stylu coupe i misterne detale wyróżniają go w segmencie zdominowanym przez Niemców. Nie ma zbyt wielu wyróżników wizualnych od wersji z ubiegłych lat. Atrakcyjne reflektory LED zyskały nowe elementy, a duża osłona chłodnicy ma kilka nowych dodatków. 18-calowe felgi aluminiowe również zyskały nowy wygląd. ES 300h ogólnie nie był samochodem wymagającym aktualizacji designu.

ES 300h ma teraz 12,3-calowy ekran dotykowy, który zastępuje jednostkę bezdotykową w starszym modelu. Ale przyciski i pokrętła nadal znajdują się w kilku miejscach na konsoli środkowej i całej desce rozdzielczej. ES ma teraz wsparcie dla Apple CarPlay i Android Auto. Choć niektóre elementy graficzne na głównym wyświetlaczu systemu informacyjno-rozrywkowego i zestawie wskaźników mogłyby zostać przerobione, to nie ma jednak wątpliwości, że kabina jest ogólnie bogato wyposażona.

Wszystko, czego dotkniesz i poczujesz, jest cudownie przyjemne. Drewniane wstawki w kabinie wprowadzają bogatą teksturę do miksu, która poza tym jest skąpana w czerni i szarości. Kierownica jest ładna i masywna do trzymania, a samemu siedzi się w bardzo wygodnej pozycji do jazdy z całkiem dobrym widokiem na zewnątrz. ES 300h to długi samochód, a świetna pozycja za kierownicą ułatwia pilotowanie w ruchu ulicznym. Dostępny jest wyświetlacz head up, który wyświetla ważne informacje w zasięgu wzroku. Za mięsistą kierownicą znajdują się dwa pokrętła trybów jazdy i elektronicznej kontroli stabilności. Elementy takie jak analogowy zegar obok wyświetlacza systemu infotainment i otwierany dwukierunkowo centralny podłokietnik przypominają o sprytnych detalach, które można znaleźć w kilku miejscach Lexusa.

- Reklama -

Mocną stroną ES 300H pozostaje klasyczny wygląd i niesamowicie dopracowany układ napędowy

Napędzany 2,5-litrowym wolnossącym silnikiem benzynowym opartym na cyklu Atkinsona, który wytwarza odpowiednio 176 KM mocy i 221 Nm momentu obrotowego, ES 300h jest również wyposażony w silnik elektryczny z magnesami trwałymi, który wytwarza 118 KM mocy i 202 Nm momentu obrotowego. Silniki nie pracują jednak razem w swoim maksymalnym zakresie wydajności, co daje nam całkowitą moc 215 KM. W przeciwieństwie do wielu samochodów, w których silnik elektryczny służy tylko do poprawy osiągów, tutaj samochód decyduje się płynnie przełączać między silnikami.

Co ważne, Lexus rusza w zupełnej ciszy w trybie czysto elektrycznym. Zmiana po przyspieszeniu jest na tyle dyskretna, że zauważa się ją dopiero mając oko na zmieniającą się grafikę na zestawie wskaźników. Tryb EV działa tylko do prędkości 50 km/h, ale gdy silnik i regeneracja pracują, aby naładować akumulator podczas normalnej jazdy, nigdy tak naprawdę nie zabraknie ci mocy.

- Reklama -

Lexus ma jej zresztą wystarczająco dużo i osiąga trzycyfrowe prędkości w 8,9 sekundy. Kombinacja silnika, skrzyni biegów, a także doskonała izolacja sprawiają, że jazda jest przyjemna. Możesz użyć łopatek do zmiany biegów za kierownicą, aby szybko ruszyć, ale biorąc pod uwagę zrelaksowaną postawę samochodu, rzadko zdarzało mi się po nie sięgać. Przekręcenie pokrętła trybu jazdy na Sport wystarczyło, aby napęd miał wystarczającą liczbę koni, nawet gdy chciałem jeździć entuzjastycznie. Bez względu na styl jazdy, spalanie oscylowało w granicach 4,8-5,5 l/100 km. Przy niskich prędkościach jazda jest nieco twarda, ale wraz z jej wzrostem, staje się bardzo elastyczna. 

Lexus ES 300h to luksusowy sedan, którego mocną stroną pozostaje klasyczny wygląd i niesamowicie dopracowany układ napędowy. Chociaż Lexus zaktualizował swój najlepiej sprzedający się samochód, dla wielu osób może on mimo wszystko wyglądać nie na czasie. Cena od 224 400 PLN oferuje dużo korzyści za każdą wydaną złotówkę i pozwoli zaoszczędzić trochę pieniędzy dzięki imponującej wydajności. 

Specyfikacja

  • CENA 309 500 PLN
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 180 km/h
  • 0-100 KM/H 8,9 sekundy
  • SILNIK 2,5 R4 Dual VVT-I + Elektryczny
  • MOC 218 KM
  • MOMENT OBROTOWY 202 Nm
Werdykt
86

NASZYM ZDANIEM...

Dzięki klasycznie luksusowemu wyglądowi i niesamowicie wyrafinowanemu układowi napędowemu zaktualizowany Lexus ES 300h to wciąż mocny zawodnik na liście wymagających klientów.

Plusy

Gustowna kabina. Doskonała oszczędność paliwa.

Minusy

Infotainment trąci myszką, a tańszy NX oferuje lepsze technologie.

Może cię także zainteresować

TEST: Canon EOS R8

Jak dbać o swoje serce radzi Apple

TEST: Screen.Studio

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych

Słuchawki Bowers & Wilkins Px8 w nowym, burgundowym wykończeniu

TAGI: Lexus, Motoryzacja, Polecane, test
Marcin Kubicki 19/11/2022 31/10/2022
Podziel się tym artykułem
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Skopiuj link Drukuj
Podziel się
Autor: Marcin Kubicki
Od jedenastu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.
Poprzedni artykuł Premiera Call of Duty: Modern Warfare II – oto co musisz wiedzieć
Następny artykuł Kompletny przewodnik: Samochody elektryczne

Ostatnie newsy

Jak dbać o swoje serce radzi Apple
Newsy 29/09/2023
Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych
Moto Newsy 29/09/2023
TEILOR prezentuje nową kampanię Flight i pierwszą kolekcję biżuterii męskiej
Newsy 29/09/2023
Październikowa oferta PlayStation Plus, w tym The Callisto Protocol
Gaming Newsy 28/09/2023

Reklama

//

Stylowy, rzetelny, inteligentny – Magazyn T3. Jesteśmy wiodącym magazynem lifestyle’owym, dostępnym co miesiąc w druku i cały czas dla Was online, skupionym na nowych technologiach.

NASZE SERWISY

DOM, OGRÓD I WNĘTRZA BudujemyDom.pl | WybieramyDom.pl | CoZaIle.pl | Informator Budownictwa | ZielonyOgródek.pl | CzasNaWnetrze.pl | Ekobudowanie.pl

 

MUZYKA I DŹWIĘK Audio.com.pl | MagazynGitarzysta.pl | MagazynPerkusista.pl | EstradaiStudio.pl | LiveSound.pl

 

ELEKTRONIKA I AUTOMATYKA ElektronikaB2B.pl | AutomatykaB2B.pl | Elektronika Praktyczna | Elportal.pl | Świat Radio
FOTOGRAFIA, EDUKACJA I HI-TECH DigitalCameraPolska.pl | Fotopolis.pl | MagazynT3.pl | MlodyTechnik.pl
ZDROWIE I RODZINA KtoCieWyleczy.pl

Magazyn T3Magazyn T3
Zaobserwuj
© 2007-2023
Witaj z powrotem!

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?