Sony wprowadza na rynek aparat ZV-E10 II, będący drugą generacją bestsellerowego modelu ZV-E10. Korpus ZV-E10 jest obecnie podstawowym aparatem w przeznaczonej dla twórców treści serii Sony ZV. Stanowi wszechstronne, nieduże i łatwe w użyciu narzędzie dla początkujących i zaawansowanych twórców. Nowy ZV-E10 II będzie miał wszystkie funkcje, za które ceniono jego poprzednika, w tym style twórcze, tryb prezentacji produktu, funkcję rozmywania tła i regulowany w wielu płaszczyznach wyświetlacz. Oprócz tego projektanci w jeszcze większym stopniu postawili na poziom zaawansowania, łatwość obsługi i wyrafinowanie.
Korpus ZV-E10 II przewyższa poprzedni model rozwiązaniami sprzętowymi, do których należy zmodernizowany przetwornik CMOS Exmor R o efektywnej rozdzielczości około 26 megapikseli oraz najnowszy procesor obrazu BIONZ XR. Ulepszono też system AF i ustawienia kinowe Vlog. Do nowości należy pionowy interfejs użytkownika, zasilanie z akumulatora Sony Z o dużej pojemności, umożliwiającej wydłużenie czasu pracy, oraz udoskonalone funkcje łączności, które ułatwiają transmisje strumieniowe na żywo i przesyłanie danych. Kompaktowy korpus dobrze leży w ręku i waży tylko 377 gramów.
W ofercie pojawi się również nowy, kompaktowy obiektyw APS-C z elektryczną regulacją zoomu: E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II. Będzie on sprzedawany oddzielnie lub w zestawie z korpusem ZV-E10 II. Ten zmodernizowany, lekki model ma lepsze niż w poprzednim obiektywie właściwości podczas filmowania oraz udoskonalony system AF.
Nadawanie własnego stylu zdjęciom i filmom
Aparat ZV-E10 II jest wyposażony w dwie funkcje służące do tworzenia treści o wysokiej jakości w samym aparacie: style twórcze i ustawienia kinowe Vlog. Podczas fotografowania i filmowania użytkownicy mogą błyskawicznie nadać obrazowi odmienny wygląd, wybierając jeden z 10 stylów: Standardowy (ST), Portret (PT), Neutralny (NT), Żywy (VV), Żywy 2 (VV2), Film (FL), Chwila (IN), High-key: miękki (SH), Czarno-biały (BW) lub Sepia (SE). Każdy efekt można dodatkowo dostosować poprzez zmianę ośmiu parametrów. Aparat pozwala na zapisanie w pamięci sześciu własnych stylów i ich późniejszy błyskawiczny wybór.
Użytkownik aparatu ZV-E10 II, który chce tworzyć wysokiej jakości materiały o wyglądzie produkcji filmowej, może szybko uzyskać żądany efekt dzięki funkcji ustawień kinowych Vlog. Jej działanie polega na automatycznym doborze proporcji obrazu, liczby klatek na sekundę i szybkości przejść AF w taki sposób, aby materiał wideo wyglądał jak prawdziwy film. Dalszą poprawę wyglądu filmu można uzyskać, stosując pięć „wyglądów” — w tym poprawiający wygląd karnacji S-Cinetone — i cztery „nastroje”, które wzmacniają ekspresję twórczą poprzez wyeksponowanie pewnych kolorów.
Najważniejsze dane techniczne aparatu
- – System AF z 759 umieszczonymi w płaszczyźnie ogniskowej polami wykrywającymi fazę, funkcją śledzenia w czasie rzeczywistym i funkcją Real-time Eye AF do ustawiania ostrości na oczy ludzi, zwierząt i ptaków
- – Wykonany w technologii BSI przetwornik CMOS Exmor R o zakresie czułości ISO 100–32 000, łączący wysoką czułość z niskim poziom szumów
- – Korpus APS-C z wymiennymi obiektywami, współpracujący z ponad 70 obiektywami Sony z mocowaniem typu E
- – Duża prędkość odczytu i oversampling z rozdzielczości 5,6K pozwalające przekształcać duże ilości danych w piękne filmy 4K w jakości do 60p
- – Elektroniczny system stabilizacji Active Modeviii, który dokładnie mierzy i kompensuje drgania korpusu z użyciem żyroskopu i zaawansowanego algorytmu, efektywnie stabilizując obraz bez pogorszenia mobilności nawet podczas nagrywania filmów 4K
- – Zasilanie z akumulatora Z (NP-FZ100) o dużej pojemności umożliwiające ciągłe nagrywanie filmuix nawet przez 195 minut
Główne cechy i funkcje obiektywu E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II
E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II jest 75. obiektywem z mocowaniem typu E firmy Sony. Ze względu na małe wymiary i uniwersalny zakres ogniskowych (24–75 mm w przeliczeniu na format pełnoklatkowy) idealnie sprawdza się w zestawie z nowym korpusem ZV-E10 II. Efektywna konstrukcja optyczna z czterema soczewkami asferycznymi i jedną ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) zapewnia wysoką rozdzielczość. Minimalna odległość od obiektu wynosi 0,25 m (min. ogniskowa) / 0,30 m (maks. ogniskowa), a maksymalne powiększenie 0,215×, co pozwala pokazać z bliska szczegóły obiektu. Po wyłączeniu aparatu obiektyw E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II chowa się i skraca do 31,3 mm. Dzięki małym wymiarom i wadze wynoszącej jedynie 107 gramów ten przenośny obiektyw sprawdzi się w codziennym użytkowaniu.
Płynna elektryczna regulacja zoomu bardzo ułatwia filmowanie i nie przerywa pracy systemu AF. Aby film był maksymalnie wyraźny, wbudowany system stabilizacji optycznej współpracuje ze stabilizacją w korpusie, w tym również z trybem Active Mode. Obiektyw E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II obsługuje też funkcję kompensacji „oddychania”, stabilizującą obraz poprzez ograniczanie zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości.