Samsung stał się dumnym posiadaczem Harman International Industries. Firma ta jest przede wszystkim producentem i dystrybutorem części samochodowych. Większości konsumentów będzie się jednak kojarzyć tą markę ze sprzętem audio Harman Kardon, który przy okazji również stał własnością koreańskiej firmy.
Kiedy wydawało się wam, że Samsung nie będzie wydawał w tym roku już żadnych pieniędzy po fiasku związanym z Galaxy Note 7 i pralkach na biegunach, nagle pojawiła się informacja o przejęciu firmy Harman za obłędne 8 mld USD. Jest to największa inwestycja tego typu w historii Samsunga i jedna z pozornie najmniej zrozumiałych z uwagi na asortyment produktów Harmana. O ile dział audio nie stanowi dla Samsunga smacznego kąska, o tyle branża motoryzacyjna to prawdziwa kraina mlekiem i miodem płynąca, w której koreański gigant może upatrywać szansy na dalszy rozwój. To jak będzie wyglądała współpraca obu marek i jakie zmiany zaistnieją w linii produktów obu graczy dowiemy się w przyszłości. Warto pamiętać, że pomimo, iż większość z nas kojarzy nazwę Harman ze sprzętem audio, to jednak około dwie trzecie przychodów firmy pochodzi z przemysłu motoryzacyjnego. Części i rozwiązania Harmana znajdują się w ponad 30 milionach pojazdów marki BMW, Toyota czy Volkswagen.
Ostatnie przejęcie firmy przez koreańskiego giganta miało miejsce w latach 90., opiewało na kwotę 840 mln USD i dotyczyło firmy AST. Jeśli zastanawiacie się dlaczego nie kojarzycie tej nazwy to dlatego, że owa współpraca nie potoczyła się najlepiej i w krótkim czasie Samsung musiał zamknąć ten dział swoje firmy. Ta porażka przyczyniła się jednak w dużym stopniu do powstania prężnego działu R&D, który zajął się opracowywaniem nowych technologii.