Połącz się z nami

Newsy

HTC testuje multiroom VR

Nowa funkcja dostępna będzie w SteamVR 2.0.

Opublikowane

dnia

Eksploracja wirtualnej rzeczywistości najczęściej zamyka się w obrębie jednego pokoju, co odbiera rozgrywce realizmu. HTC i Steam chcą to zmienić. Właśnie rozpoczęły się testy funkcji multiroom VR, która pojawi się na HTC Vive Pro i w SteamVR 2.0, chociaż przyjdzie nam na to jeszcze poczekać.

Do stworzenia systemu multiroom dla wirtualnej rzeczywistości potrzebna była wersja beta usługi SteamVR 2.0, headset Vive Pro i aż 16 stacji bazowych sygnowanych przez Steam. Te ostatnie pełnią funkcję czujników ruchu, są kompatybilne z goglami HTC i znacząco rozszerzają pole zabawy – obejmują swoim zasięgiem powierzchnię 10 x 10 metrów, co w porównaniu z dotychczasowym 2 x 1,5 m robi ogromne wrażenie. Podczas testów nowej technologii użytkownicy przemieszczali się pomiędzy specjalnie przygotowanymi pomieszczeniami, w których rozmieszczone zostały stacje bazowe, i szukali ukrytych w nich nadajników. Co ciekawe, wbudowane czujniki rejestrowały ruch użytkownika nawet przez zamknięte drzwi.

Możliwość zamiany całego domu w arenę wirtualnej rzeczywistości brzmi kusząco, ale jeszcze przez długi czas będzie niedostępne dla zwykłych użytkowników. Oprócz konieczności zainwestowania w HTC Vive Pro (stacje bazowe SteamVR 2.0 nie współpracują z podstawową wersją headsetu) dochodzi także kwestia samych stacji. W komplecie z Vive Pro otrzymujemy dwa czujniki, a ich oddzielny zakup jest niemożliwy. Ponadto komercyjnie dostępna wersja SteamVR może obecnie korzystać z jedynie czterech stacji bazowych naraz. Mimo tego z niecierpliwością czekamy na więcej informacji o technologii, która pozwoli eksplorować jaskinie w Skyrim VR w drodze pomiędzy kuchnią a salonem.

Entuzjastka rozwiązań mobilnych, dobrej herbaty i gier RPG. Z inżynierską precyzją testuje każdy sprzęt niezależnie od miejsca, w którym aktualnie się znajduje.

Kontynuuj czytanie
Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Technologie

Made by Google 2019 – pozostałe nowości

Coś w podróż i coś dla domu.

Opublikowane

dnia

Gwiazdą konferencji były oczywiście tegoroczne flagowce, ale nie należy zapominać także o innych nowościach. Tym razem poznaliśmy leciutkiego laptopa Pixelbook Go, prawdziwie bezprzewodowe Pixel Buds i kilka urządzeń domowych z serii Nest. Poznaliśmy także datę premiery Google Stadia.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Technologie

Google Pixel 4 i Pixel 4 XL oficjalnie

Z zaawansowanym aparatem fotograficznym.

Opublikowane

dnia

przez

Długo czekaliśmy na premierę tego smartfona – oto nowy flagowiec Google, Pixel 4 i Pixel 4 XL. Chociaż jego specyfikacja wyciekła do sieci już jakiś czas temu, dopiero na konferencji Made by Google 2019 poznaliśmy wszystkie informacje dotyczące telefonu i jego oprogramowania.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Technologie

Fundacja Internet Archive udostępnia gry na MS-DOS do pobrania

Aż 2 500 tytułów z lat 80 i 90 do wyboru.

Opublikowane

dnia

Niektórzy czytelnicy na pewno pamiętają erę pierwszych gier na pecety. Stare platformówki, erpegi, puzzle i przygody tekstowe bywają jednak niemożliwe do uruchomienia na nowoczesnych komputerach, nawet za pomocą DOS-owych emulatorów. Na szczęście teraz możemy zagrać w nie za pośrednictwem Internet Archive.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Technologie

Razer Blade 15 Advanced z optyczną klawiaturą

Wykorzystuje ona podczerwone czujniki.

Opublikowane

dnia

Klawiatury w laptopach dzielą się na dwie grupy: mechaniczne, które są głośne, ale żywotne, oraz te bardziej popularne, membranowe – pracujące cicho, chociaż dość szybko się zużywające. Razer właśnie dorzucił do tego zestawienia kolejny rodzaj przełączników, optyczne.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Technologie

Ford i Audi prezentują system wirtualnej rzeczywistości do samochodu

Oparty na filmie Narzeczona Frankensteina.

Opublikowane

dnia

Wirtualna rzeczywistość w aucie to technologia, która zmieni dowolny przejazd w interaktywną przygodę – oczywiście o ile nie siedzimy na fotelu kierowcy. Ford, Audi Holoride i Universal Monsters zaprezentowali właśnie system rozrywki VR do samochodu.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie
Reklama

Popularne