Jeszcze kilka lat temu headsety VR i AR uwiązywały nas do komputerów za pośrednictwem kabli, zewnętrznych stacji śledzenia i ograniczonych pól zabawy. Na rynku pojawia się jednak coraz więcej lekkich, wygodnych i łatwych w obsłudze urządzeń, a dzięki HTC ich liczba może się wkrótce powiększyć.
HTC Vive Proton to lekki, prototypowy headset stworzony do obsługi rzeczywistości mieszanej i rozszerzonej. W przeciwieństwie do rozwiązań typu Magic Leap, urządzenie otrzymało pełnowymiarowy ekran, na którym wyświetlane będzie nagranie z umieszczonej na headsecie kamery. Na obraz nałożone zostaną elementy AR z gry i aplikacji. Vive Proton najprawdopodobniej otrzyma także antenę 5G, ale nie będzie ona wbudowana bezpośrednio w gogle, tylko przymocowana do nich przewodowo – przekaźnik umieszczony tak blisko głowy mógłby powodować dyskomfort użytkownika. HTC wyjaśnia, że projekt jest w początkowej fazie prac – istnieje jego działający prototyp, lecz firma wciąż pracuje nad udoskonaleniem specyfikacji i designu sprzętu.
- Reklama -
Nieco więcej wiemy na temat planowanych dodatków do headsetu Vive Cosmos. Będą one miały postać faceplate’ów, czyli przednich płytek gogli. Zapowiadana od pewnego czasu External Tracking Faceplate umożliwi urządzeniu korzystanie z zewnętrznych stacji śledzenia ruchu. Będzie ona dostępna w sprzedaży detalicznej lub jako element dedykowanego zestawu Vive Cosmos Elite, w którego skład wejdą także stacje bazowe SteamVR i kontrolery Vive. Kolejny zestaw, Cosmos XR, jest stworzony z myślą o zastosowaniach AR, a Vive Cosmos Play – z myślą o najprostszych grach VR oraz wirtualnych muzeach i programach edukacyjnych.
Nowości od HTC miały zostać zaprezentowane na targach MWC, ale w związku z odwołaniem imprezy producent postanowił ograniczyć się do informacji prasowych, obiecując, że w najbliższym czasie poznamy więcej szczegółów. Przykładowo, Vive Cosmos XR ma pojawić się na tegorocznej edycji Game Developers Conference w San Francisco.