Dlaczego usługi oparte na lokalizacji (Location-Based Services) mają być trendem mobilnego świata? Co niesie ze sobą wiedza o położeniu użytkownika telefonu, że usługi te rozwijają firmy jak Google, Nokia czy nawet nie związany bezpośrednio z branżą teleinformatyczną producent luksusowej odzieży – Louis Vuitton?
Przybywa telefonów mąjących możliwość pobierania lokalizacji, operatorzy komórkowi oferują coraz tańsze pakiety internetowe, a same komórki są wyposażone w coraz większą liczbę funkcji i co najważniejsze są niemal non stop z nami. Na świecie liczba aplikacji wykorzystujących lokalizację telefonu systematycznie rośnie, w Polsce jest to dopiero rynek wschodzący.
We Wrocławiu istnieje firma LocoZone, która opracowała technologię lokalizacyjną na urządzenia mobilne. Najważniejsze jest to, że może ją zintegrować w modelu B2B większość małych i dużych firm w tani i przystępny sposób.
Platforma LocoMe (www.locome.pl) ma dwie kluczowe funkcje, które wyróżniają to rozwiązanie spośród innych na świecie. Pierwszą z nich jest „wysyłanie w obszar” treści, do osób w danej lokalizacji, które otrzymują informację na podstawie wcześniej określonego profilu zainteresowań.
Jak wysyłanie wiadomości wygląda w praktyce? Właściciel sklepu komputerowego chce poinformować o promocji na swoje produkty, więc wysyła wiadomość do osób będących w promieniu 2 km od Politechniki (nie musi ich znać). Odbiorą ją jedynie te osoby, które zaznaczyły w profilu, że są zainteresowane zakupem sprzętu komputerowego.
Drugą wartą zauważenia funkcją jest „teraz w okolicy”. Wystarczy zainstalować na telefonie dedykowaną aplikację mobilną, która automatycznie będzie sprawdzać lokalizację oraz informować o nowych zdarzeniach w okolicy. Autorska aplikacja na urządzenia mobilne automatycznie ustala położenie dzięki sygnałowi GPS lub BTS (nadajniki operatorów komórkowych).
Przykładowo, Jan Nowak często chodzi na koncerty, ale nie ma czasu ciągle sprawdzać nowych informacji na ten temat. Chciałby być informowany o imprezach muzycznych, niezależnie od tego, w jakim mieście się znajduje. Ustawia zatem w profilu, że interesują go te informacje i od tego momentu aplikacja na jego telefonie informuje go automatycznie o nowych koncertach.
Z systemu można korzystać również na komputerach stacjonarnych i laptopach (poprzez stronę www lub mobilną), ustawiając lokalizację ręcznie.
Rolą LocoZone jest adaptacja autorskiej technologii do konkretnej działalności i potrzeb klienta biznesowego, pod jego własną marką lub marką LocoMe. W ten sposób klient wzbogaca własne usługi, oferując swoim użytkownikom nowe możliwości. Spółka adresuje rozwiązanie do firm telekomunikacyjnych, instytucji publicznych, podmiotów z obszaru marketingu i reklamy, portali, serwisów zakupowych, społecznościowych i randkowych.
Taka formuła modelu B2B2C gwarantuje niskie koszty integracji technologii, niewielkie ryzyko inwestycyjne oraz możliwość generowania przychodów z dodatkowego źródła. Klient tym samym otrzymuje zaawansowaną technologię przy niskich barierach wejścia.
Źródło: www.locome.pl