W tej części przewodnika po najpopularniejszych w Polsce programach umożliwiających rozmowy głosowe za pośrednictwem internetu przedstawiam możliwości Gadu-Gadu NAGŁOS.
Gadu-Gadu NAGŁOS to tania i prosta w obsłudze telefonia internetowa, która umożliwia rozmowy z telefonami stacjonarnymi i komórkowymi na całym świecie. Wystarczy komunikator Gadu-Gadu, połączenie z internetem i mikrofon. Użytkownik nie musi podpisywać umów, wnosić opłat instalacyjnych ani płacić abonamentu.
Dzięki wprowadzeniu protokołu SIP w usłudze Gadu-Gadu NAGŁOS, jej użytkownicy mogą korzystać z telefonii internetowej także za pośrednictwem nowoczesnych telefonów IP lub przystawek (tzw. bramek) do tradycyjnych stacjonarnych telefonów bez potrzeby włączania komputera.
Ile to kosztuje?
W Gadu-Gadu NAGŁOS płacimy według stawek przedstawionych w tabeli. Opłaty są naliczane za każde rozpoczęte 30 sekund połączenia (połowa stawki minutowej) według stawek brutto. W każdej chwili mamy dostęp do bilingu i możemy prosić o fakturę. Pełny cennik znajduje się na stronie http://naglos.pl/naglos-oferta.php.
Promocje
Dodatkowo, dzięki ofercie HAPPY HOURS, wszystkie połączenia wykonywane między godziną 10:00 a 11:00 oraz 18:00 a 20:00 na polskie telefony stacjonarne są całkowicie darmowe. Aby w tym czasie móc rozmawiać bezpłatnie z numerem telefonu stacjonarnego w kraju, należy wybierany numer poprzedzić gwiazdką. Przed rozmową oraz w jej trakcie dzwoniący usłyszy krótką reklamę. W sumie można rozmawiać codziennie za darmo 180 minut.
Aby skorzystać z HAPPY HOURS, trzeba mieć swój numer Gadu-Gadu od co najmniej miesiąca oraz doładowane konto w usłudze NAGŁOS. Maksymalny czas jednorazowej rozmowy HAPPY HOURS wynosi 10 minut. HAPPY HOURS nie dotyczy kont NAGŁOS doładowanych gratisowo w ramach innych promocji.
Sposoby na doładowanie konta
- Karty kredytowe (online) – od razu po dokonaniu wpłaty środki znajdą się na koncie i będzie można z nich korzystać.
- Przelewy elektroniczne (online) – przelewu można dokonać będąc klientem jednego z banków: mBank (mTransfer), Inteligo (Płace z Inteligo), MultiBank (MultiTransfer), Bank Zachodni WBK (Przelew 24), ING BankŚląski, Pekao są, Bank Przemysłowo-Handlowy są, Millennium Bank, Deutsche Bank PBC są, Kredyt Bank są, PKO BP, Bank Gospodarki Żywnościowej, Citibank, Bank Ochrony Środowiska, Lukas Bank, Invest Bank, Bank Nordea.
- Kody pre-paid (online) – kod taki można kupić w jednym punktów należących do sieci VIA i oferujących usługę \”Moje doładowania\” (punkty takie znajdują się na terenie całego kraju, a dokładny spis punktów znajduje się na stronie http://www.naglos.pl/naglos-lokalizator.php).
- Przekazy/przelewy bankowe – środki znajdą się na koncie po otrzymaniu potwierdzenia zapłaty (sesje w bankach odbywają się trzy razy dziennie – tylko w dni robocze).
- SMS – po wysłaniu SMS-a o odpowiedniej treści w ciągu 15 minut otrzymamy SMS zwrotny z kodem umożliwiającym doładowanie konta (opcja ta pozwala na doładowanie konta kwota 5 zł).
Obecnie konto można doładować o wartość 10, 20, 50 lub 100 zł, a za pomocą SMS-a także kwotą 5 zł. Każde doładowanie przedłuża okres ważności konta o 6 miesięcy od dnia jego dokonania.
Wady i zalety
Telefonia internetowa VoIP to idealna oferta dla osób ceniących sobie tanie rozmowy, Gadu-Gadu NAGŁOS świetnie się do tego nadaje. Panel telefoniczny jest prosty w użytkowaniu, a sposoby doładowania konta bardzo przejrzyste.
Gadu-Gadu NAGŁOS nadaje się przede wszystkim do użytku domowego, nie mamy tu możliwości zarządzania wieloma kontami w firmie, opłacania miesięcznej usługi, nadania numeru telefonicznego ani odbierania faksów. Takie usługi oferuje Tlenofon, a większość z nich także Skype. Natomiast Gadu-Gadu NAGŁOS jako jedyny proponuje darmowe rozmowy w ramach HAPPY HOURS.
Przydatne adresy
Wymagania systemowe
- Windows 98/Me/NT/2000/XP/2003
- mikrofon, słuchawki lub głośniki i karta dźwiękowa
- łącze internetowe o gwarantowanej przepustowości 50 kb/s w obie strony (wysyłanie i odbieranie)
Gadu-Gadu NAGŁOS w praktyce
Instalujemy program
Aby zainstalować Gadu-Gadu, otwieramy stronę http://www.gadu-gadu.pl i klikamy zakładkę Pobierz. Pobrany program zapisujemy na dysku.
Następnie dwukrotnie klikamy ikonkę GG77.exe, która znajduje się już na naszym komputerze. Pierwszy komunikat dotyczy umowy licencyjnej – po jej przeczytaniu klikamy Zgadzam się. Następnie zaznaczamy czy chcemy mieć skrót do programu na pulpicie i czy program ma się uruchamiać przy starcie systemu.
Teraz instalujemy program w podanej lokalizacji (lub ją zmieniamy) – klikamy Instaluj. Po udanej instalacji otworzy się puste okno komunikatora.
Aby uruchomić komunikator i otrzymać numer użytkownika, należy kliknąć czerwone słoneczko na dole komunikatora (zmieni się na żółte).
Zostaniemy zapytani o to czy mamy już konto. Klikamy Tak i kończymy rejestrację. W pierwszym oknie zaznaczamy rodzaj naszego połączenia i klikamy Dalej.
Następnie zaznaczamy, że jesteśmy nowymi użytkownikami. Zostaniemy poproszeni o podanie hasła do naszego komunikatora. Zaznaczamy także czy zapamiętać hasło, czy będziemy je za każdym razem wpisywać (to rozwiązanie zapewnia większe bezpieczeństwo); na wszelki wypadek podajemy swój e-mail. Klikamy Rejestruj, przepisujemy kod rejestrujący i już mamy swój numer, który możemy podać znajomym.
Gdy ponownie zmienimy słonko na żółte, program poprosi o podanie danych, które pomogą innym użytkownikom nas odnaleźć (podanie tych danych nie jest obowiązkowe).
W tym samym oknie możemy ustawić opcje dotyczące wyglądu i dźwięków naszego komunikatora.
Rozmawiamy NAGŁOS
Aby rozmawiać, musimy kliknąć zakładkę Telefon w górnej części komunikatora. Otworzy się nowe okno z klawiaturą telefoniczną.
Można sprawdzić jakość rozmowy z naszego komputera klikając opcje Test.
Aby rozmawiać, musimy doładować konto – klikamy Doładuj. W panelu, który się pojawi możemy wybrać formę płatności.
Po doładowaniu możemy dzwonić – w zielone pole z kursorem wpisujemy numer, do którego chcemy dzwonić i klikamy Połącz. W trakcie rozmowy można obserwować czas połączenia. Numery wybieramy następująco:
• lokalne – 0 + nr kierunkowy + nr abonenta (np. 0 22 885 22 22),
• międzystrefowe – 0 + nr kierunkowy + nr abonenta (np. 0 12 663 12 12),
• do sieci komórkowych – 0 + nr abonenta (np. 0 602 602 602),
• międzynarodowe – 00 + nr kierunkowy kraju + nr abonenta (np. 00 33 321321321).
Aby zakończyć połączenie, klikamy Rozłącz.
Opcje NAGŁOS
W górnym pasku komunikatora jest jeszcze kilka zakładek. Po kliknięciu zakładki Konto można obejrzeć biling rozmów, czas ostatniego połączenia, doładowanie konta i przejście do strony swojego konta.
W zakładce Historia znajdziemy spis wszystkich połączeń, czas ich trwania i dzień oraz godzinę wykonania.