Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Moto

Volkswagen planuje otworzyć sześć fabryk baterii w Europie

Wyprodukują one nowe, tańsze i efektywniejsze akumulatory.

Stosunkowo krótki zasięg na jednym ładowaniu to jedna z przyczyn, która zniechęca kierowców do zakupu samochodów elektrycznych. Grupa Volkswagen ma na to receptę – wydajniejsze i szybciej ładujące się akumulatory, które mają wyjść z nowych fabryk zlokalizowanych w Europie.

Zaproponowana przez Volkswagena technologia produkcji baterii zakłada wykorzystanie ogniw półprzewodnikowych. Są one lżejsze od klasycznych akumulatorów litowo-jonowych, co pozwoli uzyskać większą pojemność baterii bez zwiększania masy pojazdu, a na dodatek ładują się szybciej niż konwencjonalne odpowiedniki. Akumulatory są także stosunkowo tanie w produkcji – wyprodukowanie jednego kWh to mniej niż 100 euro, co według koncernu zrówna koszty produkcji „elektryków” z pojazdami spalinowymi. Pierwsze samochody Grupy VW wykorzystujące nowe ogniwa mają pojawić się w 2023 roku, a do 2030 r. baterie będą zasilały do 80% elektrycznych aut jej marek.

Aby ułatwić wdrożenie nowej technologii, Volkswagen planuje otworzyć sześć fabryk ogniw w całej Europie. Dwie pierwsze powstaną w niemieckim Salzgitter i szwedzkim Skellefteå – ta druga jest zresztą już aktywna. Budowa trzeciego zakładu najprawdopodobniej rozpocznie się w Portugalii, Hiszpanii lub Francji, a lokalizacja czwartego to szeroko pojęta „Europa Wschodnia”. Produkcja we wszystkich fabrykach ma zostać uruchomiona do 2030 roku; rocznie będą one produkowały ogniwa o pojemności 250 GWh. Volkswagen chce ponadto rozwijać europejską sieć ładowania – grupa planuje rozmieścić nawet 8 000 szybkich ładowarek na stacjach benzynowych BP, głównie w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Ciekawe, czy chociaż kilka z nich trafi do Polski…

Autor

Dobry duch i woda na młyn naszej redakcji. Pilnuje terminów, buduje treści i tworzy layout magazynu. Czasami też znajduje czas na filiżankę kawy, bez której nie wyobraża sobie życia.

Może cię też zainteresować

Moto

Zapłacimy za niego naprawdę kosmiczną cenę.

Moto

Work hard, ride hard – czy za kierownicą tego pikapa spełni się nasz amerykański sen?

Moto

Superszybki i superlekki bolid stworzony w zrównoważony sposób.

Moto

To drugi w historii marki model dostępny jedynie w wariancie M.