Connect with us

Cześć, czego dzisiaj szukasz?

Moto

NVIDIA inwestuje w autonomiczne samochody

Już za kilka lat na rynku pojawią się pierwsze modele z procesorem Atlan.

Chociaż NVIDIA znana jest przede wszystkim z konstrukcji kart graficznych, firma posiada także rozbudowany dział badań nad transportem autonomicznym. Podczas wczorajszej prezentacji poznaliśmy jej najnowszy projekt, platformę NVIDIA Drive Atlan.

Podzespół Drive Atlan przeznaczony jest dla samochodów o 4 lub 5 poziomie autonomiczności, czyli takich, które przez większość czasu potrafią poruszać się bez udziału kierowcy. NVIDIA chwali się, że to pierwszy w tym segmencie rynku procesor, który ma moc obliczeniową równą 1000 teraflopów, co pozwoli mu wykonywać nawet trylion operacji na sekundę. Dla porównania, obecna generacja układu Drive, Orin, osiąga maksymalnie 254 teraflopów.

Drive Atlan posiada także next-genowy układ graficzny, bezpieczne połączenie sieciowe oraz dedykowany system zabezpieczeń. NVIDIA planuje przesłać pierwszą wersję procesora do producentów samochodów już w 2023 roku, wskazując przy tym, że w modelach komercyjnych pojawi się on najprawdopodobniej trochę później, w 2025 roku.

W międzyczasie na drogach pojawią się pojazdy oparte o obecną generację procesora. W tym celu powstał Hyperion 8, czyli kompletny system rozpoznawania i przetwarzania sygnałów. Jego sercem są dwa układy Drive Orin, którym towarzyszy rozbudowany czujników, kamer i nadajników, skonfigurowany tak, by obejmować swoim zasięgiem całe otoczenie samochodu. Wiadomo także, że podzespoły Orin trafią do następnej generacji aut Volvo, w tym modelu XC90, ale na chwilę obecną trudno powiedzieć, jaki stopień autonomiczności będzie oferowało to rozwiązanie.

Autor

Dobry duch i woda na młyn naszej redakcji. Pilnuje terminów, buduje treści i tworzy layout magazynu. Czasami też znajduje czas na filiżankę kawy, bez której nie wyobraża sobie życia.

Może cię też zainteresować

Moto

Zasiadamy za kierownicą elektrycznego samochodu o wielu obliczach.

Moto

Stuprocentowa radość z prowadzenia przy mniejszym zużyciu paliwa - testujemy hybrydową „beemkę” serii 5.

Moto

Popularny kompakt w przyjaznej dla środowiska, dojrzałej wersji - czy spodoba się ona polskiemu odbiorcy?

Moto

Jeszcze większa przyjemność z jazdy.