Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Newsy

Instagram ułatwi odzyskiwanie straconego konta

Ochrona przed przejmującymi konta hakerami.

Utrata kontroli nad swoim profilem w mediach społecznościowych to niekomfortowa sytuacja, która może przysporzyć wielu problemów, także w procesie jego odzyskiwania. Instagram testuje właśnie nowe funkcje pomagające użytkownikowi na powrót przejąć profil.

Do tej pory w procesie odzyskiwania konta były wykorzystywane obecny adres mailowy i telefon – jeśli osoba trzecia przejęła profil (na przykład poprzez wykradnięcie hasła), mogła ona zmienić sposoby uwierzytelniania i w ten sposób zablokować właścicielowi całkowity dostęp do medium. Aby umożliwić łatwe odzyskanie takiego konta, Instagram wprowadza nowy sposób weryfikacji, czyli przesyłanie kodów umożliwiających awaryjne zalogowanie się na adres i telefon podane przy rejestracji profilu. Dzięki temu użytkownik będzie miał dostęp do konta mimo ingerencji hakerów. Wejście na profil w ten sposób automatycznie wyloguje wszystkie inne urządzenia na nim zalogowane, uniemożliwiając osobom trzecim dostęp do danych.

Procedura ta ma ułatwić walkę z coraz częstszymi atakami hakerskimi, które mają na celu wyłudzenie pieniędzy od właścicieli utraconych kont. Hasło i login zostają wykradzione w wyniku ataku phishingowego, na przykład poprzez fałszywą stronę logowania na Instagram. Po zalogowaniu się na konto hakerzy zmieniają kanały, za pomocą których uwierzytelniany jest jego właściciel, i żądają okupu w różnej wysokości. W przypadku bardzo popularnych kont kwoty te sięgają nawet 100 000 USD (ok. 379 000 PLN)!

Entuzjastka rozwiązań mobilnych, dobrej herbaty i gier RPG. Z inżynierską precyzją testuje każdy sprzęt niezależnie od miejsca, w którym aktualnie się znajduje.

Może cię też zainteresować

Newsy

Usługi nie działały przez ponad sześć godzin.

Newsy

Niepokojące wyniki badań wywołały sprzeciw wielu środowisk.

Newsy

Ma to chronić młodszych użytkowników przed nieodpowiednią zawartością.

Newsy

Możemy ukryć je na własnych postach lub dla całej zawartości, którą widzimy na Facebooku.