Podróż pociągiem może być albo przyjemnością, albo męczarnią, o której chce się jak najszybciej zapomnieć. Hyperloop ma skracać czas podróży do niezbędnego minimum i ograniczyć występowanie tych drugich sytuacji, dlatego z takim zaciekawieniem obserwujemy postęp prac nad tym rozwiązaniem.
Kamieniem milowym dla rozwoju technologii Hyperloop jest niewątpliwie zakończony sukcesem test kabiny pasażerskiej XP-1 w tunelu podciśnieniowym. Kabina przejechała 300 metrów, podczas których osiągnęła prędkość maksymalną 308 km/h. Podczas jazdy testowej (pusta) kabina uniosła się w powietrzu na skutek przyspieszenia.
Prędkość 308 km/h nie jest może specjalnie imponująca (japoński Shinkansen rozwija prędkość do 405 km/h), ale należy pamiętać, że docelowo Hyperloop ma poruszać się z prędkością ok. 1200 km/h. Warunki testowe (tunel o długości jedynie 500 m) nie pozwalają póki co na osiągnięcie takich prędkości, jednak każda udana próba to kolejny krok na drodze do superszybkiego transportu szynowego.