O tym, że Flash nie wszystkim przypadł do gustu wiemy już od 2007 roku, kiedy to pewien producent sprzętu komputerowego z Cupertino postanowił nie wspierać tego standardu na swoim pierwszym smartfonie. Niespełna 10 lat później do tego samego wniosku dochodzi reszta branży i powoli wycofuje się z wykorzystywania Flasha w swoich produktach. Najnowszym dezerterem jest w tym wypadku Google.
Wczoraj Google ogłosiło, iż zarówno Google Display Network jak i DoubleClick Digital Marketing z początkiem przyszłego roku przestaną wspierać Flasha. Dla wielu użytkowników reklamy Google we Flashu to spory problem. Nie dość, że spowalniają działanie przeglądarki, to jeszcze otwierają nasz system na poważne zagrożenia w związku z brakami w zakresie bezpieczeństwa tego standardu. Jeśli do tego dodamy fakt, iż reklamy te pojawiają się niemal wszędzie, to nie trudno zrozumieć jak dużym przedsięwzięciem dla Google będzie proces zmiany tego standardu. Jak wynika z oświadczenia giganta wyszukiwarkowego do stycznia 2017 roku wszystkie reklamy przesyłane do Google będą musiałby być napisane w HTML5. Pierwsze zmiany wejdą w życie pod koniec czerwca tego roku i dotkną AdWords oraz DoubleClick Digital Marketing. Z kolei w styczniu przyszłego roku Flash przestanie być wspierany na Google Display Network i (o ile proces ten nie zakończy się w czerwcu) DoubleClick.