Z badań przeprowadzonych przez firmę Momail na grupie ponad czterystu internautów wynika, że już co czwarty ankietowany korzysta z telefonu komórkowego do wysyłania i odbierania poczty elektronicznej. Zwłaszcza młodym wykształconym osobom zależy na stałym dostępie do skrzynki mailowej, głównie prywatnej. Obawiają się one jednak zbyt wysokich rachunków.
Najliczniejszą grupą wiekową, która wzięła udział w badaniu, byli młodzi ludzie w wieku 20-30 lat. Stanowili oni aż 38 proc. wszystkich respondentów i okazali się najbardziej otwarci na nowe rozwiązania. Popularność poczty e-mail, do której dostęp uzyskujemy za pomocą telefonu komórkowego, jest w tej grupie najwyższa i wynosi prawie 28 proc. Ankietowani w tej grupie wiekowej chętnie też wykorzystują nowe media do podtrzymywania kontaktów społecznych, na przykład trzykrotnie częściej, niż pozostałe grupy wiekowe wymieniają się zdjęciami z przyjaciółmi – 47 proc. z nich zadeklarowało, że wymienia się zdjęciami dość często, a 20 proc. nawet, że bardzo często.
Badani dwudziestolatkowie w ponad połowie przypadków (54%) korzystają z przynajmniej trzech kont pocztowych i ten wynik utrzymuje się we wszystkich grupach aktywnych zawodowo. Wśród młodzieży i osób starszych jest zdecydowanie niższy i sięga zaledwie 32 proc. Prawie 90% pytanych dwudziestolatków chciałoby mieć stały dostęp do poczty prywatnej (bardziej entuzjastyczna była tylko młodzież do 20 lat – wszyscy respondenci z tej grupy chcieli używać e-maila w telefonie), a niemal co drugi również do poczty firmowej.
Największą barierą hamującą wzrost popularności mobilnego e-maila są koszty związane przede wszystkim z transmisją danych. Większość badanych jest gotowa zapłacić za mobilny e-mail nie więcej niż 5 do 10 zł miesięcznie (łącznie z kosztami transmisji danych). Zaledwie 10% spośród nich jest skłonna płacić więcej niż 20 zł miesięcznie, za to aż co czwarty respondent chciałby korzystać z e-maila w komórce za darmo.
\”Na tle innych społeczeństw europejskich Polacy, zwłaszcza młodzi i wykształceni, są bardzo zainteresowani nowinkami technicznymi. Chętnie wypróbowują nowe produkty i usługi, potrafią też wykorzystywać oferowane przez nie możliwości. Pokolenie Internetu jest zainteresowane tworzeniem społeczności online i pozostawaniem w kontakcie przez cały czas. Jednak poważną przeszkodą w rozwijaniu tych zainteresowań są niejednokrotnie zbyt wysokie koszty\”, powiedział Lars Aase, członek zarządu Momail odpowiedzialny za marketing.
Źródło: www.momail.pl