Technologia Bluetooth jest darem niebios dla osób, które nie lubią się plątać w kablach. Wprowadzenie bezprzewodowych urządzeń miało ułatwić życie – zdarza się jednak, że spędzamy długie godziny grzebiąc w ustawieniach urządzeń, które miały ze sobą bez problemu współpracować. Głośnik się rozłącza, zrywa lub wydaje serię niekontrolowanych dźwięków? Rozwiązanie może być bliżej niż Ci się wydaje. Sprawdź, co może być nie tak.
Urządzenia są za daleko
Każde urządzenie Bluetooth ma swój zasięg. Niewielki głośnik powinien bez problemu działać na otwartej przestrzeni w odległości do 10 metrów. Niektóre głośniki działają stabilnie nawet w odległości 25 metrów od urządzenia, które przesyła dane; tańsze modele mają problemy z odbiorem po oddaleniu się na odległość kilku metrów. Połączenie może zakłócić też przeszkoda taka jak betonowa ściana.
Sprawdź, czy po prostu odległość między urządzeniami nie jest za duża lub czy na ich trasie nie znajdują się bariery. Informację znajdziesz w instrukcji swojego głośnika.
Zakłócenia na linii
Wifi, telefon bezprzewodowy, kuchenka mikrofalowa, elektryczna niania – sprzęty, które działają w zakresie częstotliwości 2,4 GHz lub 5 GHz mogą niekorzystnie wpływać na działanie głośnika Bluetooth.
Przeprowadź test: wyłącz bezprzewodowe urządzenia, które znajdują się w okolicy głośnika. Muzyka gra czysto, a głośnik nie przerywa? Mamy sprawcę. Teraz wystarczy, że zmienisz ustawienia częstotliwości przesyłania i odbierania danych na urządzeniu i na głośniku tak, by nie działały na tych samych częstotliwościach.
Nieprawidłowe rozpoznanie głośnika
Jeśli łączysz się z głośnikiem z komputera, może się zdarzyć, że źle rozpozna on urządzenie. Sprawdź, czy Twój laptop nie widzi czasem głośnika Bluetooth jako bezprzewodowego zestawu słuchawkowego. Jeśli tak, wystarczy, że odznaczysz opcję zestawu słuchawkowego i zamiast tego klikniesz w ustawieniach w przesyłanie dźwięku na głośnik bezprzewodowy.
Pełna pamięć podręczna
Próbujesz połączyć się z telefonu? Jeśli masz problemy z przesyłaniem dźwięku między urządzeniami, spróbuj wyczyścić pamięć podręczną telefonu (cache). Zwróć uwagę zwłaszcza na aplikację służącą do odtwarzania muzyki – jest duże prawdopodobieństwo, że znajduje się w niej dużo niepotrzebnych plików, które utrudniają łączenie się z głośnikiem.
Nieaktualne oprogramowanie
Być może głośnik, z którego korzystasz, ma nieaktualne oprogramowanie. Sprawdź sterowniki na stronie producenta – jeśli łączysz się z laptopa, zainstaluj odpowiednie pliki i spróbuj się połączyć z urządzeniem.
Mamy nadzieję, że artykuł pomógł Ci rozwiązać problem!
Tekst powstał przy współpracy z ekspertami Neonet – https://www.neonet.pl/