Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na Politykę prywatności.
Akceptuję
Magazyn T3Magazyn T3Magazyn T3
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Czytasz: TEST: Suzuki Swace Hybrid
Podziel się
Powiadomienie Pokaż więcej
Aa
Magazyn T3Magazyn T3
Aa
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Szukaj
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Zaobserwuj
  • Advertise
© 2007-2023
Magazyn T3 > Wszystkie > Moto > TEST: Suzuki Swace Hybrid
MotoTesty

TEST: Suzuki Swace Hybrid

Czy hybrydowy kombiak od Suzuki może zagrozić kultowej Toyocie Corolli?

Marcin Kubicki
Marcin Kubicki Opublikowany 16/09/2021
Podziel się
4 minut(y) czytania

Zjawisko „bliźniaczych modeli” to w motoryzacji żadna nowość. Z uwagi na liczne kooperacje marek, nikogo obecnie nie dziwi fakt, że pod maską dwóch zupełnie różnych pojazdów pracuje ten sam silnik, czy też łączy je wspólna płyta podłogowa. W przypadku modelu Swace, Suzuki poszło jednak o krok dalej: auto powstało w wyniku współpracy z Toyotą, która polegała na… lekkim przeprojektowaniu popularnej Corolli Kombi. Czy w wyniku tego eksperymentu powstanie rynkowy przebój? 

Design Swace okazał się właściwie identyczny co jego starszego kuzyna. Auta mają takie same wymiary, rozstaw osi i pojemność bagażnika. Kilka zmian widać jedynie z przodu, gdzie producent przeniósł emblemat producenta z pasa pomiędzy reflektorami odrobinę powyżej niego, a także zmienił ułożenie świateł. Przyznam, że na początku dość trudno mi było przyzwyczaić się do wszechobecnych oznaczeń Suzuki – w końcu czułem się, jakbym znów jeździł autem Toyoty – ale trzeba przyznać, że Swace wygląda solidnie i elegancko, idealnie wpisując się w miejski styl. 

Wnętrze okazało się identyczne co w Corolli Kombi. Po raz kolejny mamy do czynienia z praktyczną kabiną, co prawda wykończoną niezbyt luksusowymi materiałami, ale za to świetnie rozplanowaną. Dominują twarde tworzywa, precyzyjnie spasowane i wytrzymałe. Testowana wersja wyposażenia Elegance nieco łagodzi ten ascetyczny trend, dodając wstawki ze skóry syntetycznej na desce rozdzielczej, drzwiach i tunelu centralnym oraz ambientowe oświetlenie wnętrza. 

- Reklama -

Pod względem komfortu kierowcy i pasażera Suzuki Swace wypada wzorowo. Kabina jest przestronna i pojemna, pełna ogromnych schowków i praktycznych półek – jedna z nich posłuży nawet do bezprzewodowego ładowania smartfona. System multimedialny został wyposażony w 8-calowy ekran dotykowy z fizycznymi przyciskami i pokrętłami. Ekran nie należy do najostrzejszych, co widać szczególnie podczas korzystania z kamery cofania, ale nie miałem problemów z jego obsługą. Dziwić może natomiast fakt, że nawet najwyższa wersja wyposażenia nie ma wbudowanego systemu nawigacji – do tego niezbędne są Mapy Google, Waze lub inna apka ze smartfona. 

Na froncie bezpieczeństwa Swace daje nam całkiem sporo dobrego. Już w podstawie do dyspozycji otrzymujemy rozpoznawanie znaków drogowych, adaptacyjny tempomat, układ reagowania przedkolizyjnego oraz system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, zaś w Elegance dodatkowo możemy liczyć na aktywne wspomaganie parkowania, ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem i monitor martwego pola.

- Reklama -

Poza tym propozycja Suzuki oferuje kilka udogodnień: z przodu znajdziemy podgrzewane fotele przednie, zaś z tyłu – nawiew dla pasażerów. Ci ostatni nie powinni mieć zresztą problemów z zajęciem wygodnej pozycji, miejsca w drugim rzędzie będzie bowiem pod dostatkiem dla trzech dorosłych osób. Kombiak może pochwalić się kufrem o pojemności 596 l, całkiem niezłym jak na auto hybrydowe. 

No dobra, ale jak się tym jeździ? Najkrócej rzecz ujmując – bardzo dobrze. Zastosowany w Swace hybrydowy napęd 1.8, zaczerpnięty od Toyoty i jedyny dostępny w gamie, jest po prostu fantastycznie dopasowany do charakterystyki pojazdu. Chociaż jego osiągi na papierze wyglądają niepozornie, w praktyce auto przyspiesza pewnie i stabilnie, bez uczucia „ślimaczenia się”, ale także zupełnie bez sportowego zacięcia. Wrażenie to potęguje  bezstopniowa skrzynia biegów i nieźle wyciszona kabina, dzięki którym miałem wrażenie podróżowania w komfortowej „bańce”. Samochód stabilnie trzyma się drogi, nie wychyla w zakrętach i natychmiast reaguje na polecenia kierowcy. 

Swace zachwyca także pod względem oszczędności. Na cyfrowym kokpicie niejednokrotnie widziałem wartość oscylującą w granicach 5-5,5 l „na setkę”; w miejskich korkach udało mi się osiągnąć zaledwie 6,2 l/100 km, zaś do granicy 7,5 l zacząłem zbliżać się dopiero po wyprawie na autostradę. Cóż, Toyota naprawdę zna się na napędach hybrydowych… 

Ceny Swace rozpoczynają się od kusząco niskich 103 500 PLN, co czyni z propozycji Suzuki jednego z najtańszych hybrydowych kombiaków na rynku – droższa okazała się nawet porównywalnie wyposażona Toyota Corolla TS Kombi. Jeśli szukasz oszczędnego, wygodnego samochodu dla całej rodziny, być może właśnie go znalazłeś.

Specyfikacja

  • CENA 119 990 PLN
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 180 km/h
  • 0-100 KM/H 11,1 sekundy
  • SILNIK 1.8 Hybrid
  • MOC 122 KM
  • MOMENT OBROTOWY 230 Nm
  • ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA (WG PRODUCENTA) 4,5 l/100 km
Werdykt
87

NASZYM ZDANIEM...

„Jednojajowy bliźniak” Toyoty Corolli okazał się naprawdę sympatycznym samochodem dla osób marzących o wygodzie za kółkiem.

Plusy

Oszczędny napęd o odpowiedniej plastyce i zwinności. Wysoki komfort prowadzenia. Przestronna, praktyczna kabina.

Minusy

Kiepska jakość materiałów wykończeniowych. Bardzo mało różnic w stosunku do siostrzanego modelu.

Może cię także zainteresować

TEST: Renault Captur R.S. line

TEST: Insta360 GO 3

TEST: Renault Austral iconic esprit Alpine

Resident Evil 4 – dodatek Separate Ways już dostępny

TEST: PocketBook InkPad Color 2

TAGI: Motoryzacja, Polecane, suzuki, test
Marcin Kubicki 16/09/2021 16/09/2021
Podziel się tym artykułem
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Skopiuj link Drukuj
Podziel się
Autor: Marcin Kubicki
Od jedenastu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.
Poprzedni artykuł RECENZJA: Spiritfarer
Następny artykuł TP-Link Deco X20-4G i X20-DSL – czyli router Mesh na kartę SIM lub z modemem VDSL/ADSL

Ostatnie newsy

Akcesoria Belkin do iPhone 15, Apple Watch Series 9 i AirPods Pro
Newsy 22/09/2023
Resident Evil 4 – dodatek Separate Ways już dostępny
Gaming Newsy 22/09/2023
Nextbase z ofertą dla rodziców i nie tylko
Moto Newsy 21/09/2023
TEKKEN 8 – weź udział w zamkniętej becie
Gaming Newsy 20/09/2023

Reklama

//

Stylowy, rzetelny, inteligentny – Magazyn T3. Jesteśmy wiodącym magazynem lifestyle’owym, dostępnym co miesiąc w druku i cały czas dla Was online, skupionym na nowych technologiach.

NASZE SERWISY

DOM, OGRÓD I WNĘTRZA BudujemyDom.pl | WybieramyDom.pl | CoZaIle.pl | Informator Budownictwa | ZielonyOgródek.pl | CzasNaWnetrze.pl | Ekobudowanie.pl

 

MUZYKA I DŹWIĘK Audio.com.pl | MagazynGitarzysta.pl | MagazynPerkusista.pl | EstradaiStudio.pl | LiveSound.pl

 

ELEKTRONIKA I AUTOMATYKA ElektronikaB2B.pl | AutomatykaB2B.pl | Elektronika Praktyczna | Elportal.pl | Świat Radio
FOTOGRAFIA, EDUKACJA I HI-TECH DigitalCameraPolska.pl | Fotopolis.pl | MagazynT3.pl | MlodyTechnik.pl
ZDROWIE I RODZINA KtoCieWyleczy.pl

Magazyn T3Magazyn T3
Zaobserwuj
© 2007-2023
Witaj z powrotem!

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?