Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Testy

TEST: Pure Air Go

Testujemy elektryczną hulajnogę, zaprojektowaną z myślą o początkujących.

Moda na elektryczne hulajnogi nie przemija. Na ulicach miast królują modele z wypożyczalni, ale coraz więcej konsumentów decyduje się na zakup własnego egzemplarza, dostępnego o każdej porze dnia i chronionego przed ekscesami innych użytkowników. Sprawdźmy, czy Pure Air Go to dobra propozycja dla osób planujących nabycie prywatnego jednośladu.  

Hulajnoga od Pure Electric zwraca uwagę już od pierwszego spojrzenia. Jej design jest wysmakowany i oryginalny: lekko zakrzywione linie dolnej części idą w parze z dużymi, pompowanymi kołami i minimalistyczną kolumną kierownicy. Na pochwałę zasługuje jakość wykonania sprzętu: konstrukcja może pochwalić się udźwigiem do 120 kg, więc skorzystają z niej także bardziej przysadziści użytkownicy, a wodo- i pyłoodporność w klasie IP65 umożliwi podróż w deszczu i po mokrych chodnikach. 

Cała elektronika została szczelnie zamknięta wewnątrz podstawy, co nie pozostało bez wpływu na wagę hulajnogi: noszenie ze sobą sprzętu ważącego 16 kg sprawiało mi problemy, w szczególności, gdy w moim domu przestała działać winda. Pewne zastrzeżenia miałem także do samej wygody transportu: system mocowania okazał się stabilny i prosty w obsłudze, ale składanie kierownicy zajmuje dłuższą chwilę. 

Silnik Pure Air Go ma moc 350 W, wystarczającą, by rozwinąć prędkość 25 km/h. Użytkownik może skorzystać z jednego z trzech trybów jazdy: ten najwolniejszy ogranicza maksymalną prędkość do 15 km/h, średni – do 20 km/h, zaś najwyższy daje dostęp do pełnej mocy sprzętu. W praktyce najczęściej korzystałem z tego ostatniego, ponieważ to w nim hulajnoga najskuteczniej pokonuje wzniesienia. Przy niższych ustawieniach Pure Air Go miała problemy ze wspięciem się pod betonową górkę, dlatego gdy na mojej drodze stanęła taka przeszkoda, byłem zmuszony włączyć większe wspomaganie. 

Niestety, im większa prędkość, tym szybciej rozładuje się akumulator hulajnogi. Podany przez producenta zasięg maksymalny dotyczy jedynie najwolniejszego trybu jazdy, a poza tym 20 km to żaden rekord. W trakcie testu na jednym ładowaniu pokonywałem od 9 do 10 km, balansując pomiędzy średnimi i wysokimi ustawieniami prędkości. Osobom, które korzystają z hulajnogi głównie do pokonania przysłowiowego „ostatniego kilometra”, nie powinno to przeszkadzać, ale możemy zapomnieć o jakichkolwiek dłuższych wycieczkach. 

Szkoda, bo Pure Air Go okazała się przyjemnym pojazdem, komfortowo wytłumiającym nierówności i pewnie reagującym na polecenia kierowcy, a przy tym nieźle wycenionym. Jeśli koniecznie chcesz kupić niedrogą hulajnogę i nie zależy ci na długim zasięgu, to ciekawa propozycja, ale większość użytkowników powinna raczej rozejrzeć się za innym modelem.

SPECYFIKACJA

  • CENA 1 870 PLN
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 25 km/s
  • ZASIĘG 20 km
  • KOŁA pompowane, 10 cali
  • WYPOSAŻENIE przedni i tylny hamulec, oświetlenie, dzwonek
  • WAGA 16 kg

Werdykt
71

NASZYM ZDANIEM...

Pure Air Go daleko jest do ideału elektrycznych hulajnóg, ale ogólna solidność powinna wielu osobom wystarczyć.

Plusy

Solidna, wodoodporna konstrukcja. Miękkie i stabilne opony. Atrakcyjna cena.

Minusy

Krótki zasięg. Ciężka i mało poręczna. Momentami nie radzi sobie na wzniesieniach. 

Od dziewięciu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.

Może cię też zainteresować

Testy

Zrównoważony pod względem wykorzystanych materiałów i bezkompromisowy w kwestii dźwięku, nowy głośnik od B&O to propozycja na długie lata.

Moto

Work hard, ride hard – czy za kierownicą tego pikapa spełni się nasz amerykański sen?

Testy

Flagowe słuchawki z serii QuietPoint kontra zgiełk wielkiego miasta – kto zwycięży?

Testy

Odświeżony, wzmocniony i doszlifowany – oto KATCH w nowym wcieleniu!