Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na Politykę prywatności.
Akceptuję
Magazyn T3Magazyn T3Magazyn T3
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Czytasz: TEST: Nissan LEAF10
Podziel się
Powiadomienie Pokaż więcej
Aa
Magazyn T3Magazyn T3
Aa
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Szukaj
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Zaobserwuj
  • Advertise
© 2007-2023
Magazyn T3 > Wszystkie > Moto > TEST: Nissan LEAF10
MotoTesty

TEST: Nissan LEAF10

Testujemy limitowaną edycję jednego z najpopularniejszych „elektryków” na naszych drogach.

Marcin Kubicki
Marcin Kubicki Opublikowany 03/11/2021
Podziel się
4 minut(y) czytania

Trudno w to uwierzyć, ale Nissan Leaf jest z nami już od dekady. Popularny hatchback z Japonii przez długi czas był właściwie synonimem auta elektrycznego „dla mas” – jego niska cena i długi zasięg skusiły dziesiątki tysięcy kierowców na całym świecie. Nissan chce uczcić tę dostojną rocznicę, wypuszczając na rynek wyjątkową edycję Leaf10. Sprawdźmy, czy przekona ona zatwardziałych „spalinowców” do przejścia na zieloną stronę mocy. 

Niejednokrotnie wspominałem już, że lubię design drugiej generacji Leafa: samochód jest nowoczesny, jednocześnie unikając „bąblowatego” wzornictwa, jakie preferuje wiele miejskich aut elektrycznych. Edycja specjalna prezentuje się na tym tle szczególnie szlachetnie: czarny dach i lusterka wyglądały po prostu kapitalnie. Wzdłuż dachu i klapy bagażnika poprowadzone zostały ozdobne listwy z delikatnym wzorem, przypominającym nieco włókno węglowe, zaś tył i słupki C zdobią okolicznościowe emblematy. Leaf10 nie sprawia zarazem wrażenia przeładowanego detalami, zachowując uroczy minimalizm podstawowej wersji. 

Popularność „elektryka” od Nissana wynika po części z jego praktyczności. Wnętrze samochodu zaprasza do jazdy – jest ono przestronne i ergonomiczne, kuszące sprężystym wypełnieniem siedzisk i skórzanymi wstawkami. Fotel kierowcy i kolumna kierownicy oferują bardzo dobry zakres konfiguracji; po ustawieniu wszystkiego pod siebie, w zasięgu ręki cały czas miałem praktyczne schowki i ekran systemu inforozrywki. Interfejs jest czytelny, chociaż nie należy do szczególnie pięknych. Do dyspozycji otrzymujemy także wsparcie dla Apple CarPlay/Android Auto, trzy złącza USB-A (z czego dwa przeznaczone są dla pasażerów z tyłu) oraz nawigację NissanConnect. 

- Reklama -

Nissan Leaf10 rządzi pod względem technologicznym. Komplet czujników parkowania z kamerą 360 stopni, system wykrywania poruszających się obiektów, inteligentny tempomat, monitor martwego pola – limitowana edycja „elektryka” ma wszystkie te udogodnienia, i wiele, wiele więcej.

W drugim rzędzie miejsca jest sporo: gdy maksymalnie odsunąłem fotel kierowcy, z tyłu zostało wystarczająco dużo przestrzeni, bym mógł tam swobodnie usiąść. Poza wspomnianymi już portami USB, pasażerowie otrzymają także lekko przyciemniane szyby i uchwyty górne. To nie koniec miłych niespodzianek, ponieważ w kufrze zmieści się aż 435 litrów bagaży. W autach elektrycznych ładowność często stanowi główną bolączkę, i przyznam, że miło było pojeździć samochodem, w który mogłem zapakować trochę więcej niż jedną walizkę o wymiarach bagażu podręcznego. 

- Reklama -

Pod maską Leaf10 pracował napęd elektryczny o mocy 217 KM, sparowany z akumulatorem o pojemności 62 kWh, który miałem przyjemność sprawdzić już przy okazji testów Leafa e+. To wspaniała konstrukcja, zwinna i chętnie zbierająca się do przyspieszania, a przy tym bardzo rozsądna. Auto płynnie nabierało prędkości i pewnie wykonywało manewry, pozostając dynamiczne nawet przy prędkościach autostradowych. Najprzyjemniej jeździło mi się po mieście, gdzie przez niemal cały czas korzystałem z systemu e-Pedal, rozpoczynającego hamowanie w momencie, gdy tylko zdejmowałem nogę z gazu. Pozwala on zwiększyć odzyskiwanie energii i wydłużyć zasięg. 

Ten ostatni okazał się przyzwoity: w trybie ECO da się uzyskać obiecywane przez producenta 385 km, zaś w mieście cyfrowe zegary pokazywały wartości w okolicach 415 km. Auto doładujemy z wallboxa w około 11 godzin; po podłączeniu go do ładowarki 50 kW złączem CHAdeMO, uzupełnienie baterii skróciło się do półtorej godziny. 

Nissan Leaf10 dostępny jest w dwóch wersjach: ta ze słabszym silnikiem i mniejszym akumulatorem to koszt 149 600 PLN, zaś za testowany wariant z mocniejszym napędem zapłacimy ponad 20 tysięcy więcej. Wydaje mi się, że dopłata to w tym przypadku dobry pomysł: dodatkowe 22 kWh wydłużają zasięg auta o ponad 100 km, co ułatwi nam planowanie pozamiejskich wypadów, a także zmniejszy obawy o to, czy na pewno uda nam się dojechać do celu. Dbanie o środowisko nigdy nie było przyjemniejsze.

Specyfikacja

  • CENA 171 100 PLN
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 157 km/h
  • 0-100 KM/H 6,9 sekundy
  • SILNIK elektryczny EM57
  • MOC 217 KM
  • MOMENT OBROTOWY 340 Nm
  • MAKSYMALNY ZASIĘG (WLTP) 385 km
Werdykt
88

NASZYM ZDANIEM...

Bezemisyjna jazda w dobrym stylu – Leaf10 pokazuje, jak długą drogę przeszły samochody elektryczne w ciągu ostatniej dekady. 

Plusy

Oszczędna, płynna i dynamiczna jazda. Niezły zasięg, w szczególności podczas korzystania z e-Pedal. Praktyczne wnętrze. Przykuwające wzrok wzornictwo.

Minusy

Dość przestarzały interfejs systemu inforozrywki.

Może cię także zainteresować

TEST: Sony ZV-1 II

TEST: OPPO Pad 2

TEST: Renault Captur R.S. line

TEST: Insta360 GO 3

TEST: Renault Austral iconic esprit Alpine

TAGI: elektryczne samochody, Motoryzacja, nissan, Polecane, test
Marcin Kubicki 03/11/2021 03/11/2021
Podziel się tym artykułem
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Skopiuj link Drukuj
Podziel się
Autor: Marcin Kubicki
Od jedenastu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.
Poprzedni artykuł Obejmij Tron z Sony i wygraj PlayStation 5
Następny artykuł TEST: Creative T60

Ostatnie newsy

Akcesoria Belkin do iPhone 15, Apple Watch Series 9 i AirPods Pro
Newsy 22/09/2023
Resident Evil 4 – dodatek Separate Ways już dostępny
Gaming Newsy 22/09/2023
Nextbase z ofertą dla rodziców i nie tylko
Moto Newsy 21/09/2023
TEKKEN 8 – weź udział w zamkniętej becie
Gaming Newsy 20/09/2023

Reklama

//

Stylowy, rzetelny, inteligentny – Magazyn T3. Jesteśmy wiodącym magazynem lifestyle’owym, dostępnym co miesiąc w druku i cały czas dla Was online, skupionym na nowych technologiach.

NASZE SERWISY

DOM, OGRÓD I WNĘTRZA BudujemyDom.pl | WybieramyDom.pl | CoZaIle.pl | Informator Budownictwa | ZielonyOgródek.pl | CzasNaWnetrze.pl | Ekobudowanie.pl

 

MUZYKA I DŹWIĘK Audio.com.pl | MagazynGitarzysta.pl | MagazynPerkusista.pl | EstradaiStudio.pl | LiveSound.pl

 

ELEKTRONIKA I AUTOMATYKA ElektronikaB2B.pl | AutomatykaB2B.pl | Elektronika Praktyczna | Elportal.pl | Świat Radio
FOTOGRAFIA, EDUKACJA I HI-TECH DigitalCameraPolska.pl | Fotopolis.pl | MagazynT3.pl | MlodyTechnik.pl
ZDROWIE I RODZINA KtoCieWyleczy.pl

Magazyn T3Magazyn T3
Zaobserwuj
© 2007-2023
Witaj z powrotem!

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?