Oryginalne i zarazem niezwykle odważne podejście do kwestii stylistyki jest zauważalne na pierwszy rzut oka. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak po wejściu do kabiny pojazdu.
Paceman nie przypomina niczego, co oferowałby jakikolwiek samochód innej marki. Wystarczy tylko rzucić okiem na zegary i panel kontrolny, których monstrualne koliste kształty od razu zapadają w pamięci każdemu, kto miał okazję przyjrzeć im się z bliska. Całość prezentuje się fenomenalnie i trzeba być naprawdę zatwardziałym konserwatystą, by nie docenić kunsztu designerów Mini.
W parze z szykiem idzie także wręcz rzemieślnicza precyzja w działaniu 6-biegowej skrzyni biegów oraz jakość zawieszenia, dzięki któremu Paceman pokonuje zakręty z zaskakującą płynnością. Aspirując do miana crossovera, auto to może pochwalić się napędem na 4 koła. Stanowi on nieocenioną pomoc przy szybszym pokonywaniu wzniesień, ale trzeba tu uczciwie powiedzieć, że po zjechaniu z asfaltowej drogi wrażenia z jazdy potrafią być dość mieszane. W trakcie testów sprawdziliśmy samochód zarówno na zatłoczonych stołecznych drogach, jak i w trasie, którą spokojnie można by określić mianem „pseudoterenowej”. W pierwszym przypadku z racji tragicznych wprost korków mieliśmy okazję niemal wyłącznie do odkrywania możliwości systemu Mini Connectivity, w drugim zaś już na dobre zmusiliśmy Pacemana do sporego wysiłku, by przekonać się, jak radzi sobie w nieco trudniejszych warunkach. Po odbyciu kilku przejażdżek odnosimy nieodparte wrażenie, że napęd na 4 koła o wiele bardziej może się przydać w mieście niż poza nim – raz, że Paceman nigdy nie będzie oferował komfortu prawdziwej mini terenówki, a dwa, że jego dynamikę lepiej można wykorzystać podczas przemierzania zatłoczonych ulic.
Cóż można więc rzec o nowym pomyśle Mini? To bez wątpienia jeden z najbardziej unikalnych samochodów dostępnych dla osób szukających „czegoś nowego”, którego designu może pozazdrościć wiele konkurencyjnych modeli. Najlepsze jest jednak to, że pomimo aparycji motoryzacyjnego mięśniaka, Mini zachował swój niepowtarzalny urok, choć co prawda w nieco odmienionej formie.
Specyfikacja
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA / PRZYSPIESZENIE 217 km/h / 0-100 KM/H w 7,5 sekundy
SILNIK 2-litrowy
SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa manualna
MOC 184 KM
MOMENT OBROTOWY 260 NM
EMISJA DWUTLENKU WĘGLA 166 G/KM
ZUŻYCIE PALIWA 7,1 L/KM
Gorąca cecha
NAPĘD 4×4
Gdyby ktoś kilka lat temu powiedział nam, że Mini zrobi funkcjonalny samochód z napędem na dwie osie, to z pewnością od razu popukalibyśmy się w czoło. Cooper Paceman pokazał jednak, że wszystko jest możliwe…
Suche fakty
DLA MOBILNYCH
Dzięki systemowi Mini Connectivity za pośrednictwem Bluetooth/USB podłączysz swojego smartfona, zyskując możliwość prostego odbierania połączeń telefonicznych.
NAWIGACJA
Po ściągnięciu dedykowanej aplikacji, nawigowanie sprowadza się do wpisania adresu i wciśnięcia przycisku. Mini Connectivity korzysta z map Google, więc możesz być pewny, że trafisz do celu.
APLIKACJE
Poza standardowymi opcjami, możesz również słuchać internetowego radia, przeglądać newsy oraz korzystać z portali społecznościowych.
Ocena
Zdaniem T3
Paceman to swoisty motoryzacyjny eksperyment, który ma jednak spore szanse trafić w gusta kierowców ceniących sobie funkcjonalność.
-
Design
-
Jakość wykonania
-
Funkcjonalność
-
Cena