Model, którym poruszaliśmy się po ulicach Warszawy i Łodzi wyposażony został w 2-litrowy silnik o mocy 165 KM, pozwalający na osiągnięcie prędkości ponad 200 km/h. Właśnie te dwie ostatnie wielkości dobitnie pokazują, z jakim autem mamy tu do czynienia.
„Szóstka” w wersji kombi perfekcyjnie komponuje się z nazwą jego linii stylistycznej – KODO (z jap. dusza ruchu). Oprócz mocnego, wyrazistego silnika, za pozytywne wrażenia z jazdy odpowiedzialna jest bardzo precyzyjna i płynnie działająca skrzynia biegów. Samochód ten cechuje się także dość miękkim zawieszeniem, które niejednokrotnie przydało się nam w trakcie przemierzania naszych „wspaniałych” dróg. Trzeba także zaznaczyć, że pomimo sporych gabarytów i całkiem mocnego silnika, samochód ten oferuje wysoką kulturę i ekonomię jazdy. W trakcie kilku testowych wypadów obliczyliśmy, że podczas jazdy miejskiej zużycie paliwa plasuje się na poziomie ok. 7 l/100 km. Taki wynik może być zasługą zastosowanego tutaj nowego systemu i-ELOOP, który odzyskuje część energii podczas hamowania.
W kategoriach wizualnych na Mazdę 6 trzeba patrzeć oczami osoby, która pragnie posiadać coś więcej niż zwyczajny samochód rodzinny. Lekko opadająca linia karoserii oraz dobrze podkreślona, wręcz muskularna sylwetka, potrafią wpaść w oko, tego samego nie da się jednak niestety powiedzieć o wnętrzu pojazdu. Nie żeby było ono nieeleganckie czy pozbawione uroku – po prostu brakuje nam w nim pewnej wyrazistości, powodującej efekt „wow” przy każdorazowym zasiadaniu za kółkiem.
Miłośnicy samochodowych systemów multimedialnych z pewnością ucieszą się na wieść, że Mazda 6 oferuje możliwość podłączenia do samochodu dowolnego urządzenia mobilnego. W bardziej ekskluzywnym wariancie znajdziemy tu bowiem port USB, dok do iPoda, wsparcie dla Bluetooth oraz 11-głośnikowy system audio od Bose.
„Szóstka” w wersji sportowej kombi stanowi bardzo udane i dopracowane auto. I nawet jeśli design kokpitu nie powoduje opadu szczęki, to w kategorii samochodu rodzinnego model ten zasługuje na naprawdę spore uznanie.
Specyfikacja
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA / PRZYSPIESZENIE 214 km/h / 0-100 KM/H w 9,1 sekundy
SILNIK 2-litrowy, benzynowy
SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa manualna
MOC 165 KM
MOMENT OBROTOWY 210 NM
EMISJA DWUTLENKU WĘGLA 136 G/KM
ZUŻYCIE PALIWA 5,9 L/KM
Gorąca cecha
WYPOSAŻENIE
Producent udostępnił w ofercie szeroki wachlarz dodatków. Dotykowy ekran o przekątnej 5,8 cala, nawigacja TomTom LIVE Services oraz zestaw samochodowego audio produkcji Bose to tylko część z oferowanych opcjonalnych gadżetów.
Suche fakty
KOMFORT
Wyjątkowo przestronne wnętrze, powiększona tylna kanapa oraz spora pojemność bagażnika czynią z Mazdy 6 samochód stworzony do rodzinnych wypadów za miasto.
STYLISTYKA
Słowo „sport” figuruje w nazwie nie bez powodu. Wyraziste linie karoserii oraz opadająca linia dachu nadają temu autu zadziornego charakteru.
WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE
Mazda 6 na drodze spisuje się bardzo dobrze – niebagatelna w tym zasługa płynnej skrzyni biegów, dynamicznego silnika oraz udanie wyważonego zawieszenia.
Ocena
Zdaniem T3
Wyjątkowo wygodny samochód, który dzięki komfortowemu wnętrzu i bogatemu wyposażeniu może stać się prawdziwym przyjacielem całej rodziny.
-
Design
-
Jakość wykonania
-
Funkcjonalność
-
Cena