Miłośnicy sportowych hatchbacków mają kolejny powód do radości. Najnowsza linia samochodów Hyundai i30 w zestawieniu z poprzednim modelem prezentuje się o wiele bardziej agresywnie, zwłaszcza w przypadku linii okien, która dzięki większemu nachyleniu nadaje Hyundaiowi bardzo zadziornej aparycji. Ta wizualna zmiana pociągnęła jednak za sobą dość przykrą konsekwencję w postaci ograniczonej widoczności z tyłu pojazdu, co może nie przypaść do gustu osobom mającym problemy z tylnym parkowaniem „na styk”.
Dynamiczne nadwozie skrywa w sobie 135-konną jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra. Choć w przypadku małych wymiarów auta, taka wartość mocy przynajmniej na papierze powinna robić wrażenie, to rzeczywistość jest dość zaskakująca – i30 ciężko określić mianem zrywacza asfaltu, gdyż zastosowany tu silnik nie generuje powalających osiągów, no bo jak inaczej odnieść się do faktu, że prędkościomierz pokazuje setkę dopiero po 11 sekundach? Łyżkę dziegciu dokłada też nieco anemiczna skrzynia biegów, która z pewnością nie zdobędzie serc wielbicieli szybkiego i agresywnego wyprzedzania innych uczestników ruchu drogowego. Warto tu zaznaczyć, że Hyundai ma spory apetyt na paliwo – choć według producenta średnie zużycie paliwa wynosi 6,7 l/100 km, to w trakcie testów uzyskaliśmy wynik w okolicach 8 l/100 km (w mieście popijał ok. 11 litrów).
Spore wrażenie robi natomiast wnętrze pojazdu. Pomijając już bogate opcje dostępnego wyposażenia, trzeba się naprawdę natrudzić, by znaleźć tutaj elementy wykonane z kiepskich materiałów – użyte tworzywa cieszą swą jakością, podobnie zresztą jak wysokiej klasy skóra. Co ciekawe, pomimo 3-drzwiowego nadwozia, i30 jest bardzo przestronnym samochodem i pozwala na podróż w bardzo komfortowych warunkach. Gdybyśmy mieli na siłę przyczepić się do jakiegoś aspektu związanego z wnętrzem, to wskazalibyśmy na skromną ilość dostępnych schowków oraz brak możliwości elektrycznej regulacji foteli.
Hatchbackowy przedstawiciel linii i30 nie porywa swymi osiągami i posiada kilka oczywistych wad, ale i tak jawi się w naszych oczach jako dopracowany i porządnie wykonany sportowy kompakt, który jak za swą cenę, oferuje naprawdę sporo.
Specyfikacja
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: 192 KM/H
PRZYSPIESZENIE: 0-100 KM/H 11 sekund
SILNIK: 1,6-litrowy, benzynowy
SKRZYNIA BIEGÓW: 6-biegowa, automatyczna
MOC: 135 KM
MOMENT OBROTOWY: 164 NM
ŚREDNIE ZUŻYCIE: paliwa Podawane przez producenta 6,7 L/KM
Gorąca cecha
WYKONANIE WNĘTRZA
Nie znajdziemy tu żadnych tandetnych plastikowych wykończeń, a jakość użytych materiałów robi wrażenie, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że mamy do czynienia z autem, które nie kosztuje jakiejś zawrotnej sumy.
Suche fakty
WYGLĄD
Pochylona linia okien nadaje mu charakteru prawdziwego drogowego rozrabiaki.
SILNIK
W kontekście niewielkich gabarytów tego auta, benzynowa jednostka o mocy 135 KM nie pozwala poczuć jakiejś niespotykanej dynamiki podczas jazdy. Szkoda.
WYGODA
Choć mamy tu do czynienia z nadwoziem typu hatchback, i30 jest wyjątkowo przestronnym autem i posiada spory, blisko 380-litrowy bagażnik.
Ocena
Zdaniem T3
Choć młodzieżowe wdzianko skrywa ospały silnik, to i tak samochód ten stanowi niezłą propozycję dla wielbicieli kompaktów.
-
Design
-
Jakość wykonania
-
Funkcjonalność
-
Cena