Według badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Omdia w 2022 roku Samsung po raz 17. z rzędu został światowym numerem jeden na rynku telewizorów. Firma zdominowała segment większych ekranów, czyli tych o przekątnych powyżej 75” i 80” oraz utrzymała pozycję lidera wśród modeli klasy premium.
W roku 2022 Samsung sprzedał 9,65 mln telewizorów QLED i Neo QLED, w efekcie czego sprzedanych zostało w sumie 35 milionów tego rodzaju modeli od ich premiery w 2017 roku. Samsung zdominował także w 2022 roku segment większych telewizorów, odnotowując udział w rynku wynoszący 36,1% dla urządzeń o przekątnej ekranu powyżej 75 cali i 42,9% dla telewizorów ponad 80-calowych. Jeżeli chodzi o telewizory klasy premiumkosztujące powyżej 2 500 USD, Samsung jest liderem (pod względem wartości przychodów) z udziałem w rynku wynoszącym 48,6%.
Premiera modelu The Bordeaux, która miała miejsce w 2006 roku, spopularyzowała telewizory LCD charakteryzujące się smukłością i wyrafinowanym wzornictwem. To właśnie wtedy Samsung po raz pierwszy zdobył miano lidera światowego rynku telewizorów. W roku 2009 zaprezentowała pierwszy telewizor LED, zaś w roku 2011 pierwsze urządzenie Smart TV, nieustannie utrzymując pozycję rynkowego lidera. W roku 2017 stworzono pojęcie „wyświetlacza nowej generacji”. Zastosowano je do opisania pierwszego telewizora QLED wykorzystującego technologię Quantum Dot, która po raz pierwszy pozwoliła uzyskać 100% Natężenie Kolorów. W 2018 roku firma zaprezentowała telewizor QLED 8K. Następnie na rynku pojawił się model Neo QLED z precyzyjnym podświetleniem ekranu w oparciu o technologię Quantum Mini LED, a w roku 2021 przedstawiono telewizor MICRO LED, w którym zastosowano 25 milionów diod LED wielkości mikrometra. Rok 2022 przyniósł premierę telewizorów Samsung OLED.
Firma Samsung równolegle była również pionierem nowych kategorii produktów, takich jak urządzenia z serii Lifestyle. Począwszy od legendarnego, zaprezentowanego w roku 2016 modelu The Serif, Samsung nieustannie rozwija swoje portfolio urządzeń. Do wyboru są zróżnicowane, dopasowujące się do stylu życia użytkowników produkty, takie jak The Frame, The Sero, The Terrace, The Premiere czy The Freestyle.
W roku 2023 Samsung również nie ustaje w swoich wysiłkach na rzecz projektowania intuicyjnych w obsłudze urządzeń, które zostały stworzone z myślą o potrzebach ich użytkowników. Platforma SmartThings umożliwi bezproblemową integrację i komunikację pomiędzy licznymi urządzeniami, gwarantując jednocześnie najwyższy poziom bezpieczeństwa i pozwalając użytkownikom tworzyć głęboko spersonalizowane rozwiązania w ramach jednego ekosystemu.