Połącz się z nami

Publikacje

Reklama sklepu internetowego, czyli jak wyróżnić się w internecie

Niska sprzedaż może być skutkiem wielu czynników. Warto przeanalizować je wszystkie.

Opublikowane

dnia

Zapewne wiesz, że reklama jest niezbędna jeżeli zależy Ci na rozwijaniu swojego biznesu. W dobie rosnącej konkurencji, coraz to nowszych pomysłów i rozwiązań nie jest łatwo się wyróżnić, aby zdobyć uznanie odbiorców. Reklama sklepu internetowego powinna być bardzo dobrze dopasowana do Twojej grupy docelowej, a także odpowiednio przemyślana – sprawdź, jakie masz możliwości i w jaką reklamę najlepiej zainwestować!

Reklama e-sklepu i spektrum możliwości

Niska sprzedaż może być skutkiem wielu czynników. Warto przeanalizować je wszystkie – od jakości obsługi, Twojego asortymentu, wyglądu i funkcjonalności strony internetowej aż po sposoby promocji. Jeżeli zauważasz niewielką liczbę przychodzących klientów może właśnie problem tkwi w kwestii reklamy Twojej firmy? Reklama sklepu może mieć przecież kluczowe znaczenie. Na szczęście internet oferuje wiele możliwości – dostępne są zarówno bezpłatne, jak i płatne formy reklamy strony i firmy, musisz jednak odpowiedzieć sobie na pytanie na czym tak naprawdę Ci zależy i gdzie znajdują się Twoi użytkownicy. Następnie możesz już działać – przed Tobą stoi otworem cały marketing internetowy.

Płatna reklama sklepu internetowego w Google

Zacznijmy od rozwiązań, które przynosi sama wyszukiwarka Google – na tym polu możesz wybrać bardzo konkretne i korzystne działania. Popularność wyszukiwarki nieustannie wzrasta, dlatego reklama w tym miejscu to ogromne pole do popisu. Każdy marzy o widoczności w najlepszych miejscach w wyszukiwarce w Google, czyli na samej górze. Aby to osiągnąć, można postawić na dwie możliwości:

– reklamy Google,
– pozycjonowanie stron internetowych.

Reklamy Google, czyli np. linki sponsorowane to możliwość pojawiania się na najwyższych miejscach w Google zaraz po uruchomieniu kampanii. Zapewne niejednokrotnie zauważyłeś, że po wpisaniu fraz kluczowych na samej górze wyszukiwarki pojawiają się reklamy – swoim nienachalnym charakterem i dopasowaniem do wyszukania mogą stanowić bardzo dobre źródło nowych klientów. Reklama sklepu internetowego to również cel Google Shopping, czyli graficznych reklam sklepu w wyszukiwarce Google, które przyciągają spojrzenie potencjalnego odbiorcy.

Pozycjonowanie pozwoli na zwiększenie widoczności e-sklepu

Reklama sklepu internetowego to również pozycjonowanie stron. Tym sposobem można uzyskać wysoką widoczność strony internetowej, gdyż jest to szereg działań zapewniających wyższą pozycję strony w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie przynosi bardzo dobre rezultaty, jeżeli oczywiście jest prowadzone z wykorzystaniem właściwych i skutecznych metod. Wyobraź sobie, że klient wpisuje w wyszukiwarkę frazę związaną z Twoją działalnością i łatwo trafia, na Twoją stronę, która wyświetla się wysoko. Bingo! Trafiłeś do potencjalnego klienta w odpowiednim czasie – właśnie jest na etapie szukania danego sklepu. Oczywiście o jego dalszych krokach zadecydują inne czynniki, ale sprowadzenie na stronę wartościowego ruchu już jest ogromną korzyścią.

Social media – płatna i bezpłatna reklama e-sklepu

Swoją obecność możesz również zaznaczyć w social media – to idealnie miejsce do komunikacji z użytkownikami, a także przedstawienia swojej firmy i oferty. W tym celu możesz wykupić zarówno płatne reklamy na Facebooku, które przyczynią się do zwiększenia Twojej widoczności w ramach całego serwisu, jak i bezpłatnie prowadzić profil firmowy, a także komentować wątki tematyczne. Regularne, a także dobre zaplanowane pod kątem marketingowym działania na profilu firmowym to okazja do pozyskania nowych klientów i zdobycia ich zaufania.

Blog, czyli potężne narzędzie w e-marketingu

Nie zapominaj o prowadzeniu bloga. Wpływa to pozytywnie na pozycjonowanie, a przede wszystkim na użytkowników – jeżeli znajdą na blogu odpowiedzi na swoje pytania, bardzo prawdopodobne jest, że potraktują Cię jako eksperta i wzrośnie ich zaufanie. A budowanie takich relacji jest wartościowe w e-biznesie, dlatego warto abyś przekazywał swoją wiedzę poprzez bloga. Oczywiście w zależności od prowadzonej działalności, sprawdzą się teksty innego typu – możesz pomyśleć np. o tekstach poradnikowych. Odstaw na bok teksty niskiej jakości, gdyż aby osiągnąć sukces musisz postawić jakość i unikalność na miejscu pierwszym.

Inne formy reklamy sklepu

Oczywiście istnieją również inne metody reklamy – w marketingu internetowym tak naprawdę każdy znajdzie coś dla siebie, a jak sam widzisz nie wszystkie opcje są płatne. Przykładowo warto zastanowić się nad prowadzeniem newslettera, który pozwoli Ci na kontakt z wybranymi osobami i stałe informowanie ich o zbliżających się promocjach, nowościach czy ofertach specjalnych. Liczy się tu atrakcyjny wygląd newslettera, a także odpowiedni sposób komunikacji i pomysłowość. Możesz na tym polu działać bezpłatnie, chyba, że zdecydujesz się użyć dodatkowych szablonów, za które już trzeba zapłacić.

Pamiętaj jednak, że nawet najlepsza reklama e-sklepu nie zdziała cudów, jeśli zniechęcisz klienta innymi czynnikami – pamiętaj, że liczy się wygląd i intuicyjność Twojej strony internetowej, a także jakość obsługi jak i samego produktu. Zapewnij klientom najwyższy standard obsługi i jakości asortymentu, a sam zapracujesz na dobrą reklamę. Zadowolony klient może wystawić Ci pozytywną opinię, a zapewne wiesz że użytkownicy internetu bardzo często zwracają na to uwagę i czytają opinie – dzięki dobrym opiniom zyskasz znaczącą przewagę.

Tekst powstał przy współpracy z EACTIVE.

Dobry duch i woda na młyn naszej redakcji. Pilnuje terminów, buduje treści i tworzy layout magazynu. Czasami też znajduje czas na filiżankę kawy, bez której nie wyobraża sobie życia.

Kontynuuj czytanie
1 komentarz

1 komentarz

  1. Hania

    27/11/2018 o 08:43

    Razem z mężem od niedawna prowadzimy sprzedaż produktów w internecie, ale nie ma z tego za dużych zysków. Reklamy w Google wydają się być fajną opcją dla nas – może uda się wyświetlić na samej górze wyszukiwarki i zdobędziemy nowych klientów!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Publikacje

QNAP HS-453DX – domowe centrum rozrywki?

Idealny nie tylko dla hipsterów, których ulubionych filmów i muzyki na próżno szukać na Netfliksie i Spotify.

Opublikowane

dnia

Multimedialny serwer domowy typu NAS to ciekawa alternatywa dla standardowych odtwarzaczy strumieniowych – jeśli oglądasz przede wszystkim filmy i słuchasz muzyki z dysków twardych, warto uzupełnić swoje kino domowe o ten element. 

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Inteligentny dom dla początkujących

Wypróbuj niezawodne inteligentne sprzęty domowe, które nie zrujnują twojego budżetu.

Opublikowane

dnia

przez

Urządzenia smart home coraz liczniej trafiają na nasz rynek. Implementacja ich w domu nie tylko sprawia, że nasze życie staje się trochę łatwiejsze, ale daje również okazję poczuć się jak prawdziwa rodzina Jetsonów.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Epickie porachunki na najwyższym szczeblu

Epic Games Store chce rządzić na rynku cyfrowej dystrybucji gier, ale jakim kosztem?

Opublikowane

dnia

Wydawałoby się, że w roku 2019 spory o konsole są tylko reliktem przeszłości. Większość najważniejszych tytułów ukazuje się na pecetach, PS4 i Xboksie One, czasami zaglądając także na Switcha; gry na wyłączność oczywiście istnieją (na przykład recenzowany w tym numerze Judgment), ale możliwość zagrania tylko na jednej konsoli nie wzbudza już takich kontrowersji jak niegdyś. Niedawno na pecetowym poletku pojawił się jednak nowy gracz, który w niektórych kręgach szybko urósł do rangi wroga numer jeden. 

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

LEGO po jasnej stronie mocy

Wywiad z Jensem Kronvoldem Frederiksenem.

Opublikowane

dnia

przez

Już od 20 lat Jens Kronvold Frederiksen jest głównym Mistrzem Jedi pracującym dla LEGO Star Wars. Jako dyrektor kreatywny odpowiada on za przekształcenie ciekawych koncepcji w rozbudzające pasję i kreatywność projekty. Wystarczy chwilę z nim porozmawiać, aby przekonać się, jak bardzo uwielbia on swoją pracę. Opowiada o niej z czułością i zaangażowaniem, co nie powinno dziwić – w końcu poświęcił jej spory kawałek swojego życia. 

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Streaming Wars

Czy efektem streamingowych wojen będzie kompletna dewaluacja muzyki i wzrost skali filmowego piractwa?

Opublikowane

dnia

Wswoich założeniach legalny streaming był rzeczą wspaniałą. Spójrzmy tylko na sytuację związaną z muzyką. Przez długie lata borykaliśmy się z problemem udostępniania przez prywatnych użytkowników dyskografii wszelkich artystów na YouTubie – nie tylko bez wiedzy, a co za tym idzie zgody twórców, ale także jakiegokolwiek wynagrodzenia. I oto w końcu płacąc jakieś 30 PLN miesięcznie, mieliśmy przyczyniać się do tego, że wszystko będzie dobrze… Tylko że… no właśnie nie.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie
Reklama

Popularne