Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na Politykę prywatności.
Akceptuję
Magazyn T3Magazyn T3Magazyn T3
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Czytasz: RECENZJA: Gran Turismo 7
Podziel się
Powiadomienie Pokaż więcej
Aa
Magazyn T3Magazyn T3
Aa
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Szukaj
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Zaobserwuj
  • Advertise
© 2007-2023
Magazyn T3 > Wszystkie > Gaming > RECENZJA: Gran Turismo 7
GamingNewsy

RECENZJA: Gran Turismo 7

Kultowa wyścigówka powraca – sprawdźmy, czy z tarczą czy na tarczy…

Marcin Kubicki
Marcin Kubicki Opublikowany 17/03/2022
Podziel się
5 minut(y) czytania

Już od pierwszej odsłony z 1997 roku seria Gran Turismo wyróżniała się na tle konkurencji dwoma aspektami: pięknie odwzorowanymi (jak na ówczesne czasy) pojazdami oraz możliwością dostosowania ich każdego aspektu do swoich preferencji. Dwie poprzednie odsłony nieco odeszły od swoich symulacyjnych korzeni, co nie do końca spodobało się fanom. W „siódemce” studio Polyphony Digital postanowiło wrócić do dobrze sprawdzonej formuły, okraszając ją kilkoma udanymi dodatkami. 

Sercem zabawy dla jednego gracza jest tryb kariery, w którym mamy jeden cel: wygrać najważniejsze wyścigi świata i zdobyć wszystkie najpiękniejsze auta. Naszym hubem staje się kawiarnia GT, gdzie przejrzymy dostępne imprezy i wyzwania. Są one zaprezentowane w postaci „menu” z zadaniami, wymagającymi od nas wykonania drobnych misji lub zdobycia aut – niektóre wygramy w wyścigach, zaś inne trzeba będzie kupić za zarobione kredyty. 

W ten sprytny sposób GT7 stopniowo wdraża nas w kolejne mechaniki zabawy. Po skompletowaniu każdego „menu”, właściciel GT Café raczy nas ciekawostkami na temat zgromadzonych aut, przybliżając historię modeli i opowiadając o najważniejszych wyścigach z ich udziałem. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by samemu odkrywać atrakcje czekające na mapie świata, ale tryb kawiarni spaja je w logiczną, wciągającą całość. 

Atrakcji zaś w GT7 nie zabraknie. Powraca Centrum licencyjne, w którym możemy przechodzić najróżniejsze testy: te początkowe nie stanowią problemu, ale im dalej zajedziemy, tym trudniejsze zadania przyjdzie nam wypełnić. Najwięcej czasu spędzaliśmy na wyścigach – tych do odkrycia są całe dziesiątki. Tradycją Gran Turismo są imprezy zamknięte, w których możemy jeździć tylko wybranym modelem lub typem pojazdu; dopóki w naszej kolekcji nie znajdzie się auto spełniające dane warunki, są one dla nas niedostępne. W ten sposób nie ograniczamy się do jednej, ulubionej kategorii, zamiast tego poznając możliwości wszystkich dostępnych samochodów. 

- Reklama -

Kompaktowym hot hatchem jeździ się zupełnie inaczej niż elektryczną limuzyną czy sportowym, nisko zawieszonym demonem prędkości.

Wyjątkowy charakter GT7 jest odczuwalny także podczas prowadzenia naszych pięknych maszyn. Deweloperzy zadbali o realizm jazdy: kompaktowym hot hatchem jeździ się zupełnie inaczej niż elektryczną limuzyną czy sportowym, nisko zawieszonym demonem prędkości. Do tego dochodzi własny tuning, rodzaj nawierzchni, warunki pogodowe, przyczepność opon… Podczas wyścigów rywalizujemy nie tylko z innymi kierowcami, ale także z torem; w deszczu prowadzenie pojazdów sprzed kilku dekad to prawdziwe wyzwanie. Szkoda jedynie, że sterowani przez sztuczną inteligencję przeciwnicy, jeżdżą do bólu poprawnie – nasi rywale rzadko kiedy starają się walczyć z nami o miejsce na podium. 

Podczas rozgrywki możemy wziąć udział w najróżniejszych imprezach, od wyścigów na torze po offroad. Ich realizm zawdzięczamy udanemu wsparciu dla technologii DualSense: zawadzenie kołem o nierówność kończyło się mocnym szarpnięciem pada, zaś wciśnięcie hamulca przy maksymalnej prędkości powodowało, że trigger zaczynał stawiać mocny opór. Pokusimy się nawet o stwierdzenie, że to jedna z niewielu gier wyścigowych, w których warto zamienić kierownicę na kontroler. 

- Reklama -

W GT7 nie trzeba jednak bawić się samemu. Rankingowy tryb Sport przeznaczony jest dla wielu graczy, ale zamiast prostych wyścigów oferuje on czasowe wyzwania i codzienne zadania do wykonania. Po każdej rundzie gra poddaje nas ocenie w dwóch kategoriach: wyników i zachowania na torze. Jeśli lubimy wjeżdżać w naszych przeciwników, przeszkadzamy im w trakcie wyprzedzania i zajeżdżamy drogę, nasz wskaźnik etykiety poważnie się obniży. Poza trybem rankingowym gra oddaje nam do dyspozycji tworzenie własnych, zamkniętych lobby do zabawy online. 

GT7 kontynuuje tradycje serii także pod względem oprawy graficznej: to bez dwóch zdań najładniejsza gra wyścigowa tej generacji. Modele aut zostały perfekcyjnie dopracowane, również w środku – każdy samochód otrzymał unikatowy kokpit, ozdobiony emblematami marki i wykończony w taki sam sposób jak jego rzeczywisty odpowiednik. Owszem, trochę brakowało nam realistycznego modelu zniszczeń: nawet po ciężkim wyścigu po autach nie widać wszystkich trudów jazdy. Z drugiej strony, błyszczące, pieczołowicie dopracowane modele są przecież wizytówką serii Gran Turismo, a tak wspaniałe pojazdy aż żal niszczyć…

Werdykt
91

NASZYM ZDANIEM...

Gran Turismo nareszcie wraca na tron symulacyjnych wyścigówek – jej najnowsza odsłona dostarczy nam setek godzin wciągającej zabawy.

Plusy

Realistyczny model jazdy. Mnóstwo aut do zebrania, poprowadzenia i tuningowania. Zróżnicowane, ciekawe imprezy. Prześliczna oprawa graficzna.

Minusy

Model zniszczeń mógłby być bardziej dramatyczny.

Może cię także zainteresować

TEST: Renault Captur R.S. line

TEST: Insta360 GO 3

Akcesoria Belkin do iPhone 15, Apple Watch Series 9 i AirPods Pro

TEST: Renault Austral iconic esprit Alpine

Resident Evil 4 – dodatek Separate Ways już dostępny

TAGI: Gry, konsole, Polecane, ps5
Marcin Kubicki 09/09/2023 17/03/2022
Podziel się tym artykułem
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Skopiuj link Drukuj
Podziel się
Autor: Marcin Kubicki
Od jedenastu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.
Poprzedni artykuł TEST: TP-Link Deco X50
Następny artykuł Audi prezentuje elegancki koncept A6 Avant E-tron

Ostatnie newsy

Akcesoria Belkin do iPhone 15, Apple Watch Series 9 i AirPods Pro
Newsy 22/09/2023
Resident Evil 4 – dodatek Separate Ways już dostępny
Gaming Newsy 22/09/2023
Nextbase z ofertą dla rodziców i nie tylko
Moto Newsy 21/09/2023
TEKKEN 8 – weź udział w zamkniętej becie
Gaming Newsy 20/09/2023

Reklama

//

Stylowy, rzetelny, inteligentny – Magazyn T3. Jesteśmy wiodącym magazynem lifestyle’owym, dostępnym co miesiąc w druku i cały czas dla Was online, skupionym na nowych technologiach.

NASZE SERWISY

DOM, OGRÓD I WNĘTRZA BudujemyDom.pl | WybieramyDom.pl | CoZaIle.pl | Informator Budownictwa | ZielonyOgródek.pl | CzasNaWnetrze.pl | Ekobudowanie.pl

 

MUZYKA I DŹWIĘK Audio.com.pl | MagazynGitarzysta.pl | MagazynPerkusista.pl | EstradaiStudio.pl | LiveSound.pl

 

ELEKTRONIKA I AUTOMATYKA ElektronikaB2B.pl | AutomatykaB2B.pl | Elektronika Praktyczna | Elportal.pl | Świat Radio
FOTOGRAFIA, EDUKACJA I HI-TECH DigitalCameraPolska.pl | Fotopolis.pl | MagazynT3.pl | MlodyTechnik.pl
ZDROWIE I RODZINA KtoCieWyleczy.pl

Magazyn T3Magazyn T3
Zaobserwuj
© 2007-2023
Witaj z powrotem!

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?