OPPO ogłosiło plany umocnienia swojej pozycji w Europie, zapowiadając szereg innowacyjnych produktów i technologii na rok 2024. Marka obchodzi 20. rocznicę powstania, a na europejskim rynku jest obecna od 7 lat, gdzie duże znaczenie odgrywa od czasu wprowadzenia innowacyjnej serii Find X. Poprzez współprace z takimi organizacjami jak: Wimbledon, Roland-Garros, UEFA Champions League, czy Paris Photo, firma zyskała silną rzeszę zwolenników, również na rynku lokalnym.
W styczniu br. OPPO podpisało globalną umowę o wzajemnej licencji patentowej z Nokią obejmującą standardowe patenty w zakresie 5G i innych technologiach komunikacji komórkowej, a dzisiaj, w ramach długoterminowego zaangażowania na rynku europejskim, marka poinformowała, że jej produkty będą ponownie szeroko dostępne w całej Europie.
„Europa zawsze była kluczowa dla OPPO. Naszą misją niezmiennie pozostaje dostarczanie najlepszych produktów użytkownikom w Europie, którzy w najbliższym czasie mogą spodziewać się szerszej oferty w naszym portfolio. W ostatnich miesiącach zaobserwowaliśmy rosnące wymagania ze strony konsumentów z UE, oczekujących od nas wprowadzania na rynek wysokiej jakości produktów i technologii, jak na przykład najlepsze w branży smartfony fotograficzne. Zespół OPPO Europe jest bardziej zdeterminowany niż kiedykolwiek, aby dostarczyć naszym klientom to, czego oczekują.” – Bingo Liu, CEO OPPO Europe.
Według najnowszych danych Canalys, OPPO w 2023 roku utrzymało pozycję czwartej co do wielkości marki smartfonów na świecie, zdobywając 9% całkowitego udziału w rynku z ponad 100 milionami dostarczonych smartfonów. W poprzednim roku globalna liczba aktywnych użytkowników OPPO wyniosła ponad 600 milionów miesięcznie w ponad 60 krajach i regionach. Zgodnie z misją marki „Technology for Mankind, Kindness for the World”, firma chce ułatwiać codzienne funkcjonowanie ludzi poprzez dostarczanie im innowacyjnych produktów oraz poprzez inwestycję w dział R&D.