Już na początku przyszłego roku do sprzedaży w Polsce trafi nowy Peugeot 408, który kilka dni temu został zaprezentowany dziennikarzom w Warszawie. To fastback o unikatowej sylwetce – plasuje się wśród topowych modeli segmentu C.
Peugeot 408 wyróżnia się przede wszystkim dynamiczną sylwetką i koncepcją niemieszczącą się w żadnej z obecnych kategorii. Jego przyczajony, koci wygląd jest typowy dla modeli marki. Ostre linie nadwozia współgrają z grillem, idealnie wkomponowanym w przód samochodu, wykończonym w kolorze nadwozia, z umieszczonym na nim nowym logo Peugeot z głową lwa. Zaskakujący kształt tylnego zderzaka podkreśla unikatową, dynamiczną linię samochodu. Nowy Peugeot 408 ma stabilną sylwetkę i duże koła o średnicy 720 mm z imponującymi felgami 20’’ o nietypowym, geometrycznym wzorze. Przednie światła z sygnaturą świetlną w kształcie kłów podkreślają przynależność 408 do rodziny modeli Peugeot, podobnie jak tylne światła z motywem potrójnego śladu pazurów.
Nadwozie nowego Peugeot 408, mierzące 4,69 m długości z rozstawem osi 2,79 m, zaskakuje przestronnością wnętrza w drugim rzędzie siedzeń. Oferuje 188 mm wolnego miejsca na wysokości kolan. Bardzo obszerny jest także bagażnik o pojemności 536 litrów, który można powiększyć do 1 611 litrów po złożeniu tylnych oparć i siedzeń. Sylwetka samochodu jest niezwykle smukła i dynamiczna, a jego wysokość wynosi zaledwie 1,48 m. Ma to korzystny wpływ na efektywność aerodynamiczną.
Peugeot 408 oferuje kierowcy i pasażerom Peugeot i-Cockpit najnowszej generacji, który można rozpoznać po kompaktowej kierownicy, zaprojektowanej z myślą o zapewnieniu maksymalnej przyjemności prowadzenia i zwrotności samochodu. Szczególny nacisk położono na jakość wykonania wnętrza, jak również na łączność ze światem poprzez zastosowanie najnowszych technologii, dzięki którym prowadzenie samochodu i podróżowanie staje się jeszcze bardziej intuicyjne i satysfakcjonujące.
Bogata gama systemów wspomagania prowadzenia wykorzystujących informacje z 6 kamer i 9 radarów zapewnia pasażerom poczucie spokoju i bezpieczeństwa. Obejmuje w szczególności:
- Aktywny tempomat z funkcją Stop & Go,
- Funkcję Night Vision, która poprawia widoczność w nocy, ostrzega kierowcę o obecności zwierząt, pieszych lub rowerzystów na drodze zanim pojawią się w świetle reflektorów,
- System monitorowania martwego pola dalekiego zasięgu (75 metrów),
- Ostrzeganie o pojazdach zbliżających się w poprzek z lewej lub prawej strony podczas jazdy na wstecznym biegu.
Gama napędów Peugeot 408 obejmuje dwie wersje hybrydowe typu plug-in o mocy systemowej 180 i 225 KM oraz wersję benzynową o mocy 130 KM. Wszystkie trzy są oferowane wyłącznie z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów EAT8. Wersja w 100% elektryczna trafi do sprzedaży w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Jednym z głównych celów projektantów Peugeot 408 było zwiększenie efektywności energetycznej. Łączny efekt ich działań w postaci poprawy aerodynamiki, zmniejszenia masy (do 1 396 kg w najlżejszej wersji) i redukcji emisji spalin umożliwił znaczne obniżenie, średniego zużycia paliwa (w trakcie homologacji) w tym modelu, zarówno w wersjach z napędem hybrydowym, jak i spalinowym.