Serwisy społecznościowe wprowadzają zmiany w wyglądzie, piraci udostępniają własną anonimową sieć prywatną, a Google rozbudowuje możliwości mobilnych reklam.
Serwis The Pirate Bay po kilu miesiącach od zapowiedzi uruchomił własną wirtualna siec prywatywną Ipredator. Za 15 euro będziemy mogli przez trzy miesiące korzystać z szyfrowanego połączenia, które umożliwi anonimowe surfowanie. Usługa została zarejestrowana w Szwecji, ale nie przechowuje prawie żadnych informacji o użytkownikach, więc nawet pod naciskami sądu nie będzie w stanie ujawnić więcej niż e-mail i nick użytkownika.
Wbrew pozorom taka usługa może służyć nie tylko do wymiany pikami do których internauta nie ma praw, ale również do obejścia ograniczeń nałożonych przez dostawcę sieci (np. blokada stron i portów lub cenzura).
Źródło: https://www.ipredator.se/index.php
Kto przejmie MySQL-a?
Od kilku tygodni trwa sprawa przejęcia Suna przez Oracle. Trafiła ona przed Komisję Europejską z powodu posiadania przez Sun Microsystems bazy MySQL. Twórca MySQL-a, Monty Widenius, chciałby jednak, żeby część kodu bazy została zamknięta i przejęta przez konkurencyjną do Oracle firmę – prawdopodobnie byłby to SAP. Komisja Europejska ma wydać decyzję w sprawie przejęcia do 27 stycznia.
Dlaczego twórca MySQL-a i szef Suna protestują? Oczywiście chodzi o pieniądze. Istnieje ryzyko, że jeśli Oracle przejmie władzę nad MySQL-em, może próbować zmarginalizować znaczenie tej bazy.
Źródło: http://webhosting.pl/Tworca.MySQL_a.nie.chce.licencji.GPL.w.tej.bazie
Nowy rok, nowe layouty
Najpopularniejsze w Polsce serwisy społecznościowe zaczęły rok od zmiany wyglądu. Przez tydzień mogliśmy obserwować jak grupka złodziei kradnie napis w logo Naszej-klasy.
Okazało się, że zmiany są minimalne – zmienił się {link_wew 5541}font{/link_wew} i hasło. Od teraz NK nie jest portalem dla ludzi z klasą. Stała się „miejscem spotkań”. „Użytkownicy już dawno odnaleźli większość swoich znajomych. Zaczęli korzystać z NK, by pozostawać ze sobą w kontakcie” – mówi Joanna Gajewska, rzecznik Naszej Klasy.
Zmiany zaczął również wprowadzać Facebook (teraz komunikatów jest jeszcze więcej, chociaż strona wygląda estetyczniej), a Wykop przedstawił projekt nowego wyglądu i funkcji.
Źródło: http://nasza-klasa.pl/blog/wpis/205
Zamiast klikać w reklamę – zadzwoń
Google coraz intensywniej wchodzi na rynek reklamy na urządzeniach mobilnych. Pierwsza z dwóch przedstawionych w tym tygodniu funkcji dotyczy możliwości dodania numeru telefonu do reklamy AdWords. Jest on ustalany na podstawie lokalizacji użytkownika, a usługę zaadresowano do właścicieli smartphone’ów. Podczas przeglądania sieci mogą oni rozpocząć połączenie po prostu klikając w wyświetlony numer. Reklamodawcy zapłacą za taką usługę tyle samo co za przekierowanie na stronę. Znając ludzi z telemarketingu, to oni już będą wiedzieli co zrobić z takim klientem, a konwersja będzie wysoka…
Druga usługa to znajdowanie interesujących miejsc w pobliżu użytkownika. Obok zwykłego wyszukiwania pojawia się opcja „Near me now”. Niestety obecnie dotyczy ona tylko właścicieli telefonów z Androidem 2.0.1 i iPhone OS 3.X.
Źródło: http://googlemobile.blogspot.com/2010/01/finding-places-near-me-now-is-easier.html