Historia relacji między Chinami i Facebookiem jest dość turbulentna. Od 2009 roku wszystkie produkty sygnowane przez popularny portal społecznościowy są w Chinach zakazane. Facebook nieustannie próbuje jednak zaistnieć na rynku Państwa Środka – tym razem za pomocą aplikacji do udostępniania obrazów Colorful Balloons.
Colorful Balloons wygląda i działa podobnie jak Facebook Moments, jednak bez loga i nazwy Facebooka, które na pewno nie zostałyby zaakceptowane przez cenzurę. Aplikacja sygnowana jest przez zewnętrznego dewelopera, jednak według informacji New York Timesa prezes firmy, Zhang Jingmei, jest współpracownikiem Facebooka – pojawiła się ona na przynajmniej jednym kluczowym spotkaniu pomiędzy przedstawicielami portalu społecznościowego a rządem Chin.
Facebook ani nie potwierdził ani nie zaprzeczył swojego udziału w Colorful Balloons. Przedstawiciel portalu zaświadczył, że Facebook jest zainteresowany rynkiem chińskim (w końcu jednym z największych na świecie) i podejmuje działania w kierunku rozpoznania jego specyfiki. Nie wiadomo, jakie dokładnie są to działania, ale wszystko wskazuje na to, że Colorful Balloons jest jednym z nich.
Ujawnienie tej informacji przez New York Times może zaowocować niepowodzeniem całego przedsięwzięcia. Cenzura, która zezwoliła na rozpowszechnienie Colorful Balloons w Chinach, najprawdopodobniej nie była świadoma powiązań aplikacji z Facebookiem. Teraz, gdy zostały one ujawnione, aplikacja może zostać szybko zakazana i wycofana z rynku.