Era nachalnej reklamy w Internecie bezpowrotnie przeminęła. Wyskakujące bannery, pojawiające się zewsząd linki i inne, mało subtelne formy marketingu są przez Internatów niemile widziane. Zwłaszcza polscy użytkownicy sieci są wyczuleni na nadmierną promocję marek, co widać w ilości instalowanych wtyczek blokujących reklamy w przeglądarce.
7 mln blokujących
Badania przeprowadzone przez spółkę OnAudience wykazały, że z różnych wtyczek blokujących reklamy korzysta w Polsce aż 38% wszystkich użytkowników Internetu. Jest to około 7 mln osób, co daje Polsce pierwsze miejsce na świecie pod tym względem. Polacy nie lubią reklam ze względu na ich nachalność, krzykliwość i brak przekazywania przez nie informacji, które mogłyby być przydatne dla odbiorcy. Z tego powodu reklamy blokowane są podczas odsłaniania aż na 42% stron internetowych (źródło: http://magazynt3.pl/mlodzi-gniewni-blokujacy/). Wynik ten może być jeszcze bardziej problematyczny dla wielu marek ze względu na fakt, że największy odsetek spośród Polaków blokujących reklamy w Internecie stanowią osoby młode, które są grupą docelową wielu marek stawiających na szybki, krzykliwy i wyrazisty przekaz.
Najczęściej przyczyną blokowania reklam w Internecie jest ich zbytni natłok, który prowadzi do tak zwanej „ślepoty banerowej”. Internauta, zarzucony kilkudziesięcioma wyskakującymi okienkami, nie interesuje się treścią żadnego z nich, skupiając się jedynie na ich wyłączaniu. Marketing internetowy kierowany do grupy osób blokująych nachalną reklamę powinien zatem opierać się o zupełnie inne kanały komunikacyjne.
Blogi, social media, content marketing
Znacznie lepsze efekty kampanii marketingowych w Internecie daje prowadzenie blogów, profili w mediach społecznościowych i opieranie się na content marketingu. Dzięki agencjom takim jak Internetum, którą prowadzi William Holeksa, można skorzystać z usługi prowadzenia kampanii w mediach społecznościowych czy tworzenia interesującego dla odbiorców contentu. Na stronie https://www.internetum.com/marketing/ można zapoznać się z korzyściami płynącymi z różnych form komunikowania wartości marki w Internecie oraz zwiększania tym samym rozpoznawalności brandu. Agencja prowadzi działania oparte o przemyślaną i skonsultowaną z klientem strategię, co gwarnatuje łatwą mierzalność ich efektów. Z pewnością jest to marketing skuteczniejszy niż nachalne banery i wyskakujące w przeglądarce okna, blokowane przez wielu polskich internautów.