Z raportu Spaceport, prezentującego silniki mobilnych gier wspierających grafikę wektorową, wynika, że wydajność HTML5 w grach na iOS została oceniona trzy razy lepiej niż na Androidzie.
Poza tym, raport Spaceport, dostępny na ich stronie internetowej, pokazuje, że iPad 2 jest najlepszym urządzeniem w tej branży patrząc na jego zdolność do obsługi gier opartych na HTML5. Przeglądarki pochodzące od każdego z wybranych producentów także były testowane, co możemy zobaczyć w raporcie ?PerfMarks?. Oceny mówią same za siebie ? urządzenia działające na iOS wyprzedzało Androida w niemal wszystkich przypadkach. Ten raport jest nazwany przez grupę jako ?pierwszy w historii raport nt. osiągów technologicznych na najlepszych smartfonach i platformach tabletowych?.
Choć wydawało się, że Samsung Galaxy Nexus oparty o Androida 4.0 Ice Cream Sandwich dał czadu, pozwalając na wyświetlanie wielu obiektów poruszających się na ekranie w tym samym czasie, w rankingu dla wyświetlania ponad 100 poruszających się obiektów iPhone 4S i iPad 2 zdobył wiele wyższe noty. Dodajmy, że iPhone 4S pokazuje ich średnio 200 w tym samym czasie, a iPad 2 – 300. Są to wyniki, do których Android nawet się nie zbliżył.
Według raportu, najnowsze wersje oprogramowania do urządzeń przenośnych zarówno pochodzące ze stajni Google jak i Apple podwyższają efektywność działania tychże urządzeń.
HTML5 jest coraz lepsze, co widać po najnowszych aktualizacjach systemu operacyjnego Android i iOS. Chociaż jest to mile widziane tendencja, jeszcze długa droga przed nim.
[Obie aktualizacje] zarejestrowały spore ulepszenia.
– Ben Savage, założyciel Spaceport
Poprawa w kategorii ruchomego obrazu była niemalże stuprocentowa dla obu aktualizacji, a Android 4.0 określono jako ?znacznie bardziej opłacalne środowisko dla rozwoju HTML5? w stosunku do jego poprzedników.