GUESS JEANS, nowa marka amerykańskiego pioniera w dziedzinie denimu, pod kierownictwem Nicolaia Marciano, prezentuje nowatorską, zrównoważoną technologię GUESS AIRWASH, redefiniując standardy w branży odzieży jeansowej. Firma nawiązuje do swojego dziedzictwa, wprowadzając na rynek ekologiczną alternatywę dla tradycyjnej metody stone washingu, zainicjowanej przez braci Marciano w 1981 roku.
Technologia GUESS AIRWASH po raz pierwszy została zaprezentowana w styczniu 2024 roku, podczas wystawy „The Next 40 Years of Denim”, odbywającej się w ramach Pitti Immagine Uomo 105. Metoda ta pozwala zminimalizować ilość zużytej w procesie wody, zastępując ją w dużej mierze pęcherzykami powietrza. Praktyka eliminuje również konieczność stosowania kamieni pumeksowych i znacząco zmniejsza wykorzystanie energii. Nowy sposób przetwarzania materiału opracowany został we współpracy z firmą Jeanologia, wieloletnim partnerem GUESS. Marka będzie miała wyłączność na stosowanie tej innowacyjnej technologii przez długi czas.
Wystawa z włoskich targów mody przedstawiona została również podczas uroczystego otwarcia pierwszego z nowej sieci sklepów GUESS JEANS w Amsterdamie. Zaproszeni goście mieli okazję zajrzeć za kulisy powstawania odzieży GUESS AIRWASH.
Oferta GUESS JEANS obejmuje kompletną garderobę, z produktami AIRWASH w roli głównej. Rewolucyjna metoda na nowo definiuje i udoskonala charakterystyczny styl Zachodniego Wybrzeża. GUESS JEANS wyznacza kierunek rozwoju amerykańskiej branży mody na kolejne
cztery dekady.
GUESS JEANS jest pierwszym komercyjnym projektem Nicolaia Marciano w jego szerszej roli jako Chief New Business Development Officer w GUESS. 42 lata po spopularyzowaniu przez markę metody stone washingu, nowa linia wprowadza GUESS JEANS w erę zrównoważonego rozwoju.