Firma badawcza Gemius SA wprowadza do swej oferty nowy produkt – gemiusStream umożliwiający analizę zachowań internautów, którzy odtwarzają materiały audio i wideo w sieci.
gemiusStream informuje o zachowaniach internautów odtwarzających materiały multimedialne metodą strumieniową, czyli taką, która pozwala na rozpoczęcie odtwarzania pliku bez konieczności ściągania całej jego zawartości. Badanie dostarcza pełnego obrazu akcji wykonanych przez użytkowników streamingu na poszczególnych plikach multimedialnych.
Produkt umożliwia precyzyjne określenie liczby rozpoczętych odtworzeń materiałów multimedialnych oraz liczby odtworzeń całkowitych, dostarcza również informacji o średnim czasie odtwarzania danego pliku przez użytkownika. Statystyki, przeliczane natychmiast po dotarciu do modułów obliczeniowych, prezentowane są za pośrednictwem interfejsu.
Analiza wyników badania gemiusStream umożliwia poznanie preferencji internautów odwiedzających daną stronę. Szczegółowe informacje o odtwarzanych materiałach multimedialnych, w tym przekazach reklamowych, pozwolą skutecznie pozycjonować prezentowane treści.
Wraz z rozwojem produktu jego użytkownicy zyskają możliwość poznania profilu społeczno-demograficznego internautów odtwarzających poszczególne pliki. Wiedza ta pozwoli dostosować treść audycji i materiałów wideo do zainteresowań odwiedzających daną stronę internautów. Wszystko to wpłynie na zwiększenie potencjału reklamowego odtwarzaczy multimedialnych zamieszczonych na badanej witrynie.
Produkt jest obecnie w fazie testów – biorą w nich udział m.in. takie podmioty, jak TVP, GG Network S.A. oraz Agora. W trakcie implementacji badanych jest również kilka portali, w tym Wirtualna Polska. „Dzięki nowatorskiej technologii gemiusStream, Agora zwiększy monetyzację bazy 30 tysięcy klipów wideo i otrzyma statystyki dotyczące szczegółów emisji ponad 500 tysięcy plików wideo na dobę” – mówi Jakub Abramczuk, Szef Serwisów Wideo portalu Gazeta.pl.
Testowa wersja gemiusStream wykorzystywana jest przez GG Network S.A. w ramach badania radia internetowego Open.fm. „Na polskim rynku funkcjonuje coraz więcej projektów opartych o streaming audio bądź wideo i wiele z nich ma realne szanse, aby osiągnąć sukces komercyjny. Nie będzie to jednak możliwe bez odpowiedniego standardu badawczego, który pozwoli reklamodawcom obiektywnie określać potencjał poszczególnych wydawców. Gemius jest w stanie zapewnić nam zarówno odpowiednią jakość, jak i propagację takiego standardu” – przyznaje Krzysztof Łada, Dyrektor Biura Reklamy GG Network S.A.