Zmiana loga to poważny krok dla każdego biznesu – w końcu wiąże się z nim ryzyko, że klienci nie rozpoznają swojej ulubionej marki. Mozilla zdecydowała jednak, że marka Firefox musi ulec rebrandingowi. O opinię na temat projektów nowych logotypów poprosiła użytkowników.
Charakterystyczny symbol liska i kuli ziemskiej towarzyszy przeglądarce Firefox od początku jej działalności – po drodze uległ on jedynie drobnym liftingom. Mozilla twierdzi, że po ponad 14 latach nareszcie czas na odświeżenie wizerunku jej flagowego produktu i zgromadzenie wszystkich projektów pod jednym, spójnym znakiem. Marka „Firefox” obejmie nie tylko popularną przeglądarkę, ale także takie elementy, jak Reality (przeglądarkę w VR) czy Rocket (lekką przeglądarkę dla słabych połączeń internetowych). Wszystkie części składowe mają zostać połączone za pomocą spójnych logotypów, nad którymi stać będzie ogólne logo marki Firefox.
Ze względu na open-source’owy charakter działalności Mozilli, fundacja zdecydowała się na zasięgnięcie opinii użytkowników. Na jej oficjalnym blogu pojawiły się dwa zestawy („systemy”) logotypów zaprojektowanych w różnych stylach graficznych. Górują nad nimi dwie najważniejsze ikony – jedna w kształcie stylizowanej lisiej główki, jedna przypominająca lisi ogon. Mozilla prosi fanów Firefoksa o podzielenie się swoją opinią na temat zaproponowanych logotypów i wybór tego, który najbardziej się im podoba.Komentarze można zostawiać na oficjalnym blogu Mozilli.