Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Newsy

Facebook przechowywał hasła 600 milionów użytkowników bez szyfrowania

Dostęp do nich mieli „jedynie” pracownicy portalu.

Facebook usilnie stara się odzyskać wizerunku bezpiecznego portalu społecznościowego, ale kolejne afery i wycieki informacji skutecznie mu to uniemożliwiają. Tym razem chodzi o niezaszyfrowane hasła, które były przechowywane na wewnętrznych serwerach firmy.

Baza niezaszyfrowanych danych została odkryta w styczniu, a błąd niezwłocznie naprawiony. Mimo tego Facebook zwlekał z poinformowaniem dotkniętych nim użytkowników o fakcie, że ich hasła były potencjalnie dostępne do wglądu przez pracowników portalu – szacuje się, że serwer, na którym je przechowywano, był dostępny dla 20 000 osób, a informacje znajdowały się na nim przez całe lata. W oficjalnym oświadczeniu przedstawiciele Facebooka zapewniają, że nie znaleźli żadnego dowodu na to, żeby ktokolwiek przeglądał hasła i wykorzystywał je w szkodliwym dla użytkowników celu, a także że nie były one udostępniane żadnemu zewnętrznemu podmiotowi.

Błąd szyfrowania objął grupę około 600 milionów osób. Są w niej przede użytkownicy Facebook Lite, czyli mniej wymagającej apki przeznaczonej na słabsze telefony. Oprócz nich problem dotyczy użytkowników klasycznej aplikacji i Instagrama. Wszystkie osoby dotknięte niedopatrzeniem Facebooka zostaną o tym poinformowane i otrzymają możliwość zmiany hasła. Szkoda jedynie, że portal nie powiedział użytkownikom o zaistniałej sytuacji z własnej woli, a zmusiło go do tego badanie przeprowadzone przez zewnętrznych specjalistów od bezpieczeństwa w sieci, w którym anonimowy pracownik Facebooka wskazał istnienie niezaszyfrowanych haseł.

Entuzjastka rozwiązań mobilnych, dobrej herbaty i gier RPG. Z inżynierską precyzją testuje każdy sprzęt niezależnie od miejsca, w którym aktualnie się znajduje.

Może cię też zainteresować

Newsy

Niepokojące wyniki badań wywołały sprzeciw wielu środowisk.

Newsy

Na razie funkcja testowana jest w kilku programach.

Newsy

Możemy ukryć je na własnych postach lub dla całej zawartości, którą widzimy na Facebooku.