Sezon świątecznych zakupów został oficjalnie rozpoczęty i wygląda na to, że będzie jeszcze bardziej owocny niż przed rokiem.
Serwis comScore podaje, że sprzedaż internetowa od początku listopada wygenerowała obroty równe 13 miliardów dolarów, a sam tylko ?czarny piątek? dołożył do tego wyniku ponad miliard USD.
W zestawieniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku, sprzedaż w sieci zaliczyła wzrost o 16%.
Czarnopiątkowe wyprzedaże także pobiły swój rekord, generując aż o 26 % więcej obrotów niż w 2011 roku.
Ponad 57 milionów ludzi zdecydowało się na internetowe zakupy w ten szczególny dzień, najczęściej odwiedzanym sklepem był zaś Amazon. Tuż za nim uplasowały się sieci Walmart i Best Buy.
Warto zwrócić uwagę na dynamikę wzrostu sprzedaży poszczególnych kategorii produktów. Zabawki w takim ujęciu skoczyły w górę o 26% (w porównaniu do 2011 roku), zaś gry video oraz sprzęt elektroniczny zaliczyły wzrost sprzedaży na poziomie 18%.
Jakby na to nie patrzeć, do świąt jeszcze daleko…