Ostatnie badania G DATA Security Labs na temat ryzyka korzystania z sieci P2P wskazują, iż w pierwszym kwartale 2008 roku wzrósł odsetek potencjalnie złośliwych plików wśród oprogramowania związanego z grami.
Dla graczy online sieci wymiany plików, takie jak eMule są popularnym
źródłem kodów, patchy oraz innych programów, związanych z
grami. Wielu z nich nie zdaje sobie jednak sprawy, iż większość z plików,
umieszczanych w sieciach P2P nie ma na celu im pomóc, ale zaszkodzić.
W styczniu 2008 roku 58 procent, a w lutym 62 procent programów dla graczy
okazało się szkodliwymi plikami. W marcu odsetek ten sięgnął 67 procent.
Gracze online stają się wyjątkowo atrakcyjnym celem dla cyber-ataków i
przestaje dziwić, iż skradzione konta graczy mają większą wartość na internetowym
czarnym rynku niż dane do kart kredytowych.
G DATA Software przypomina graczom online o ryzyku związanym z działalnością
przestępczą w Internecie i o konieczności korzystania z kompleksowego oprogramowania
zabezpieczająceg.