Facebook oferuje coraz więcej nowych funkcjonalności dla Polaków. Po niedawnym pojawieniu się Facebook Places przyszedł czas na Facebook Deals, które od dzisiaj teoretycznie jest dostępne również na naszym rynku.
Facebook Deals, czyli wykorzystanie geolokalizacji użytkowników do prowadzenia działań marketingowych przez firmy w Polsce, dostępne na razie jest jedynie teoretycznie. Po wypełnieniu formularza kontaktowego okazuje się bowiem, że nadal jest w fazie testów i oferta dostępna jest jedynie dla firm z San Francisco, Atlanty i Austin. Można się jednak spodziewać, że w niedalekiej przyszłości oficjalny launch tego narzędzia nastąpi i u nas. Od dzisiaj można kontaktować się w tej sprawie poprzez specjalny formularz – informuje Maciej Dutkowski, Community Manager z MRM Worldwide
Facebook Deals ma być narzędziem wspierającym firmy w promowaniu ich specjalnych ofert i wykorzystującym pojawiające się rekomendacje użytkowników. Przykładowo kawiarnia w Warszawie może stworzyć dla użytkowników Facebook’a specjalną promocję (np. druga kawa gratis), z której może skorzystać każdy kto się w tej kawiarni zamelduje przy wykorzystaniu Facebook Places.
Maciej Dutkowski zwraca uwagę, że istotny jest tutaj proces informowania użytkownika o dostępnej promocji. Na stronie przeczytać można o wysyłkach ofert drogą mailową do użytkowników, a także rekomendacjach znajomych, które będą zapewne widoczne na naszych profilach. Pytanie, na które jeszcze nie znamy odpowiedzi to fakt targetowania i częstotliwości powiadomień mailowych, a także reakcja użytkowników na ich zbyt częste pojawianie się w skrzynkach odbiorczych.