Dotychczas Spotify miało łatkę najbardziej „komercyjnej” spośród streamingowych platform na rynku – kuszącej możliwością słuchania muzyki za darmo, ale jednocześnie nie oferującej możliwości słuchania utworów w najwyższej jakości. Sytuacja ta zmieni się jeszcze w tym roku wraz z premierą Spotify HiFi.
Zasada działania nowej usługi jest prosta – po wykupieniu abonamentu, słuchacze będą mogli strumieniować przez Spotify bezstratną muzykę w jakości porównywalnej z płytami CD. To duży krok naprzód w porównaniu z oferowaną obecnie jakością maksymalną 320 kb/s; w przypadku formatów bezstratnych wartość ta sięga nawet 1411 kb/s. Chociaż serwis nie podał jeszcze dokładnych informacji odnośnie ceny, Spotify HiFi będzie najprawdopodobniej dwukrotnie droższe od subskrypcji Premium.
Usługa pojawi się na „wybranych rynkach” jeszcze w tym roku – na chwilę obecną nie wiadomo, czy znajdzie się wśród nich także Polska. Wart odnotowania jest także fakt, że w najbliższym tygodniu Spotify po raz pierwszy wejdzie do aż 85 krajów, od Afryki po Amerykę Łacińską. Platforma zostanie udostępniona w 35 nowych językach, a w każdym regionie będzie ona ściśle współpracowała z lokalnymi artystami i słuchaczami. Ich utwory na pewno znajdą się także na playlistach przygotowanych dla użytkowników z całego świata.