BlackBerry nie ma łatwego życia. Najnowsze dane agencji Gartner pokazują, że udział firmy w rynku smartfonów spadł z 0,6 do 0,4% w pierwszym kwartale 2015 w stosunku do zeszłego roku. Co gorsza BlackBerry odnotowało również spadek liczby sprzedanych urządzeń z 1,7 na 1,3 miliona.
W niedawnej przemowie CEO BlackBerry, John Chen, co prawda wspominał, że grono użytkowników ich produktów jest już dość małe, ale chyba zapomniał poinformować wszystkich jak małe. Również plan zalania smartfonami BlackBerry rynków rozwijających się najwyraźniej nie wypalił. Na pocieszenie Gartner poinformował, iż również udział smartfonów Windows Phone spadł z 2,7 do 2,5%, ale w przeciwieństwie do Kanadyjczyków liczba sprzedanych jednostek w tym wypadku wzrosła z 7,6 do 8,3 miliona. W dalszym ciągu stawce przewodzą urządzenia z systemem Android, które stanowią 78,9% rynku. iPhone’y zagarniają 17,9%.