Google poinformowało właśnie, iż weszło w posiadanie serwisu muzycznego Songza.
Należy sobie zadać pytanie, jaki cel przyświecał firmie z Mountain View, Songza bowiem jest stosunkowo małym serwisem. Obecnie dysponuje bazą około 5,5 miliona użytkowników. Konkurencyjne usługi muzyczne posiadają także większą ilość dostępnych multimediów.
Jednak Songza wyróżnia się na tle takich gigantów jak iTunes czy Spotify wykorzystywaną technologią. Lista piosenek dostosowywana jest bowiem na podstawie pory dnia, dnia tygodnia, lokalizacji użytkownika czy jego nastroju. Dzięki temu odtwarzana muzyka jest znacznie lepiej dopasowana do potrzeb usera.
Jak donosi The Wall Street Journal, Google ma zamiar wykorzystać tę technologię w aplikacji Muzyka Google Play czy YouTube. Nie ma natomiast w planach ingerować w funkcjonowanie samego serwisu.
Kwota transakcji nie jest jeszcze znana. Wdrożenie technologii ma zająć kilka miesięcy.