Minęło zaledwie parę tygodni od premiery konsoli PS Vita Sony, a już słaba sprzedaż w Japonii powoduje obniżenie ceny urządzenia przez sprzedawców.
Przypomnijmy, że w pierwszym tygodniu od premiery sprzedało się około 325 tysięcy sztuk konsoli. Dla porównania, Nintendo 3DS wystartowało z wynikiem 375 tysięcy. W drugim tygodniu sprzedaż Vity ostro pikowała do poziomu 72 tysięcy egzemplarzy. Oznacza to, że w ciągu tych siedmiu dni sprzedawała się gorzej niż nawet Sony PSP (101 tysięcy sztuk).
W czasie gdy w japońskich sklepach sprzedawcy głowią się nad promowaniem Vity, w Europie oczekujemy startu konsoli, który to zapowiadany jest dopiero na 22 lutego. Miejmy nadzieję, że to nie za późno i że do tego czasu pojawią się gry, które nakłonią nas do zakupu. Pozostaje także kwestia ceny konsoli. W Wielkiej Brytanii ma ona wynosić 230 funtów brytyjskich za opcję z samym WiFi, co daje nam w przeliczeniu jakieś 1200 złotych. Sporo. Za opcję z 3G dopłacić będzie trzeba kolejnych 50 funtów, co u nas prowadzi już do ceny 1500 złotych. Jak na nasz rynek – całkiem sporo. Jak więc Sony zamierza wypromować u nas swój nowy gadżet i to w tak trudnym okresie?
UPDATE: No i doczekaliśmy się oficjalnej informacji prasowej z polskiego SCEE. Empik, Euro RTV, Komputronik, Media Markt, Media Expert, Saturn Planet i Vobis zbierają już pre-ordery na Vitę. Cena prawie taka jak przewidywaliśmy – 1150 złotych za wersję WiFi.