Producent gier Zynga ogłosił, że odchodzi z Facebooka i uruchamia własny portal z grami społecznościowymi o nazwie Zynga Direct. Z poziomu tego portalu firma będzie prowadzić dystrybucję gier w wersji online, na telefony oraz na tablety.
Zynga jest bardzo dobrze znana z takich gier jak FarmVille czy CityVille. W gry te, każdego miesiąca, gra ponad 230 milionów użytkowników Facebooka. Wyżej wymienione tytuły bardzo pomogły firmie Zynga urosnąć w siłę na rynku gier. W lipcu wartość firmy została wyceniona na około 20 bilionów dolarów.
Razem z Zynga Direct firma uruchomi również nową usługę nazwaną ?Project Z? na Zynga.com, a nie na Facebooku. Ma to wpłynąć na lojalność klientów oraz ogólny rozwój Zyngi. Aby ułatwić użytkownikom zabawę, nowa usługa zawiera takie same nazwy gier jak na Facebooku.