Po raz pierwszy Signature OLED R pokazany został prawie dwa lata temu. Od tej pory składane wyświetlacze w smartfonach zadomowiły się na rynku, a do sprzedaży zaczęły trafiać ekrany 8K, ale propozycja LG wciąż robi wrażenie.
Dla przypomnienia – Signature OLED R otrzymał 65-calowy, giętki ekran OLED, który może zwijać się i rozwijać. Gdy nie oglądamy telewizji, panel pozostaje ukryty wewnątrz aluminiowego, pokrytego tkaniną soundbara-bazy. Aby rozwinąć ekran, wystarczy wcisnąć jeden przycisk. Urządzenie może pracować w kilku trybach: od całkowitego schowania ekranu, gdzie po prostu działa jak sprzęt audio, poprzez częściowe rozwinięcie (w tym trybie wyświetlacz może prezentować np. aktualną godzinę lub wybrane zdjęcia) aż po pełne wysunięcie z obudowy.
LG dość długo zwlekało z wprowadzeniem telewizora na rynek; sprzęt po raz pierwszy został publicznie zaprezentowany podczas targów CES 2019, a producent planował rozpoczęcie dystrybucji jeszcze w zeszłym roku. Od tego czasu sprzęt czasami pojawiał się na targach na stoisku LG, przypominając odwiedzającym o swoim istnieniu. Ostatecznie Signature OLED R pojawi się w sprzedaży dopiero teraz – urządzenie będzie dostępne jedynie w wybranych sklepach w Korei, a jego cena ustalona została na 100 mln KRW (ok. 341 000 PLN). Nie wiadomo, czy telewizor wejdzie także na inne rynki.