Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na Politykę prywatności.
Akceptuję
Magazyn T3Magazyn T3Magazyn T3
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Czytasz: WordPress jako platforma e-commerce
Podziel się
Powiadomienie Pokaż więcej
Aa
Magazyn T3Magazyn T3
Aa
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Szukaj
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Zaobserwuj
  • Advertise
© 2007-2023
Magazyn T3 > Wszystkie > Internet Maker > WordPress jako platforma e-commerce
Internet Maker

WordPress jako platforma e-commerce

Bartłomiej Dymecki
Bartłomiej Dymecki Opublikowany 28/09/2009
Podziel się
5 minut(y) czytania

Popularny WordPress jest nie tylko wysokiej jakości silnikiem do prowadzenia bloga lub serwisu informacyjnego. Okazuje się, że przy pomocy odpowiednich pluginów może posłużyć również do uruchomienia sklepu internetowego.

Wykorzystanie WordPressa w formie systemu e-commerce ma kilka ważnych zalet. WordPress jest darmowy, dobrze indeksowany przez wyszukiwarki, w internecie znajdziesz wiele gotowych motywów graficznych, a tworzenie nowych szablonów na ogół nie jest trudnym zadaniem. Pluginy open-source są na ogół proste w instalacji i konfiguracji.

Jednak należy zdawać sobie sprawę z problemów związanych z wykorzystaniem istniejących obecnie pluginów e-commerce:

  • Nie posiadają obsługi polskich wersji językowych
  • Nie mają gotowego wsparcia dla polskich systemów płatności elektronicznych
  • Nie posiadają także wsparcia dla różnych aplikacji e-commerce, takich jak porównywarki cen.

Dlatego, choć wybór WordPressa ma istotne zalety, to wiąże się z dodatkową pracą, jaką należy włożyć, aby przystosować istniejące rozwiązania do polskich warunków. Samo wykonanie tłumaczenia w większości przypadków nie będzie trudne. Więcej wysiłku może wymagać dodanie obsługi polskich systemów płatności.

- Reklama -

Pamiętaj również, że pluginy dla WP to w większości proste, minimalistyczne rozwiązania. Jeśli potrzebujesz skomplikowanych rozwiązań i setek opcji, to nie najprawdopodobniej nie zaspokoją one twoich oczekiwań.

WordPress e-Commerce

Darmowy plugin WordPress e-Commerce http://www.instinct.co.nz/e-commerce/ na pierwszy rzut oka prezentuje się nadzwyczaj dobrze. Prawdopodobnie jest jednym z popularniejszych pluginów e-commerce. Sidebar może być konfigurowany przy pomocy widgetów (dodających koszyk, popularne produkty czy kategorie). Posiada obsługę wielu walut, tagów, możliwość definiowania dodatkowych zmiennych i inne przydatne opcje. Warto zwrócić uwagę na kilka sklepów działających pod jego kontrolą:

  • http://icondock.com
  • http://www.seekanddestroyclothing.com
  • http://www.orangutan-appeal.org.uk

- Reklama -

Okazuje się jednak, że nie jest stabilnym rozwiązaniem, co w przypadku naszej instalacji objawia się błędem na stronie produktu. Wielu innych użytkowników również skarży się na trudne do naprawienia błędy (a czasami wręcz rozwiązanie jest niemożliwe do znalezienia). WordPress e-Commerce, choć popularne, nie jest więc pluginem, któremu można zaufać w komercyjnej działalności.

Shopp

Shopp (https://shopplugin.net) to komercyjny produkt kosztujący 55 USD w wersji dla pojedynczego serwisu lub 299 USD w wersji deweloperskiej. Według autorów plugin współpracuje z każdym szablonem WordPressa. Pomimo posiadania sporej liczby funkcji, sens jego zakupu jest bardzo dyskusyjny, jeśli twój sklep jest przeznaczony na lokalny rynek. Włożenie dodatkowej pracy w dostosowanie sklepu może być celowe w przypadku darmowych rozwiązań, a nie komercyjnych skryptów. Oto kilka przykładowych sklepów działających pod jego kontrolą:

  • http://maoliperfumes.com/
  • http://myenergyprofile.com
  • http://www.8pillars.com

YAK for WordPress

YAK (Yet Another Kart) (http://wordpress.org/extend/plugins/yak-for-wordpress/) to bardzo proste i minimalistyczne rozwiązanie. YAK posiada najmniej opcji spośród omawianych pluginów. YAK składa się z widgetu dodającego do bocznego panelu funkcję koszyka. Jest widoczny tylko wtedy, gdy użytkownik doda towar do koszyka.

Produktami stają się wszystkie wpisy w wybranej kategorii (definiowanej w panelu administracyjnym). Cena, ilość i dodatkowe opcje produktu są definiowanie na stronie wpisu. Dzięki takiemu rozwiązaniu YAK współpracuje z każdym szablonem WordPressa posiadającym obsługę widgetów.

Aby we wpisie mającym być produktem wyświetlić cenę wystarczy użyć w treści tagu [yak_price]. Tag [yak_buy] wyświetla przycisk „add to cart”. Jak widać, dzięki pluginowi YAK zamiana WP w sklep zajmuje tylko chwilę.

Na zakończenie

Nie omówiliśmy wszystkich istniejących pluginów. Podobnie do YAK ma działać plugin QuickShop (http://www.zackdesign.biz/wp-plugins/34). Niestety próby jego uruchomienia kończą się błędem. Z kolei plugin eShop (http://wordpress.org/extend/plugins/eshop/), choć ciekawy, zniechęca brakiem informacji na temat jego instalacji. Udało nam się znaleźć jedynie płatne szablony.

Analizując sytuację można stwierdzić, że możliwe jest uruchomienie sklepu internetowego przy użyciu WordPressa. Jest bardzo dobrym wyjściem dla osób przygotowujących sklep na rynek anglojęzyczny. Jednak istniejące pluginy nie zaspokajają potrzeb polskiego rynku. Osoba, która zdecyduje się stworzyć polski plugin e-commerce dla WordPressa ma więc szansę na komercyjny sukces. Dzięki niemu uruchomienie sklepu internetowego stało by się jeszcze prostsze i możliwe dla każdego webmastera zaznajomionego z WordPressem.

Może cię także zainteresować

Pozycjonowanie strony internetowej a reklamy w Internecie – czym się różnią?

Jak szybko i łatwo stworzyć stronę mobilną

Strona na WordPressie? Grunt to dobry hosting

Jak zabezpieczyć swoje zdjęcia w chmurze

Jak usunąć historię swojej aktywności z Facebooka?

TAGI: WordPress
Bartłomiej Dymecki 15/09/2011 28/09/2009
Podziel się tym artykułem
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Skopiuj link Drukuj
Podziel się
Autor: Bartłomiej Dymecki
Follow:
Prowadzący bloga poświęconego użyteczności oraz właściciel firmy realizującej audyty serwisów internetowych.
Poprzedni artykuł home.pl poszerza ofertę o usługi hostingu dedykowanego
Następny artykuł Grono.net tworzy osobny serwis topgit.pl

Ostatnie newsy

Przedpremierowa ekspozycja nowego Passata Varianta
Moto Newsy 02/10/2023
Jak dbać o swoje serce radzi Apple
Newsy 29/09/2023
Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych
Moto Newsy 29/09/2023
TEILOR prezentuje nową kampanię Flight i pierwszą kolekcję biżuterii męskiej
Newsy 29/09/2023

Reklama

//

Stylowy, rzetelny, inteligentny – Magazyn T3. Jesteśmy wiodącym magazynem lifestyle’owym, dostępnym co miesiąc w druku i cały czas dla Was online, skupionym na nowych technologiach.

NASZE SERWISY

DOM, OGRÓD I WNĘTRZA BudujemyDom.pl | WybieramyDom.pl | CoZaIle.pl | Informator Budownictwa | ZielonyOgródek.pl | CzasNaWnetrze.pl | Ekobudowanie.pl

 

MUZYKA I DŹWIĘK Audio.com.pl | MagazynGitarzysta.pl | MagazynPerkusista.pl | EstradaiStudio.pl | LiveSound.pl

 

ELEKTRONIKA I AUTOMATYKA ElektronikaB2B.pl | AutomatykaB2B.pl | Elektronika Praktyczna | Elportal.pl | Świat Radio
FOTOGRAFIA, EDUKACJA I HI-TECH DigitalCameraPolska.pl | Fotopolis.pl | MagazynT3.pl | MlodyTechnik.pl
ZDROWIE I RODZINA KtoCieWyleczy.pl

Magazyn T3Magazyn T3
Zaobserwuj
© 2007-2023
Witaj z powrotem!

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?