Connect with us

Cześć, czego dzisiaj szukasz?

Moto

TEST: Toyota Proace Verso Long Tour Box

Sprawdzamy, jak jeździ się tym dużym, lecz luksusowym kamperem.

Model Proace wielu kierowcom może kojarzyć się jedynie z poczciwymi „dostawczakami”, ale w ofercie Toyoty znajdują się także wersje przeznaczone do zupełnie innych celów. Rodzinne minivany to dopiero początek, ponieważ w najnowszej generacji producent dał nam do dyspozycji możliwość zamiany samochodu w… pełnoprawnego kampera!  

Tak, to nie pomyłka – model Proace Verso w swojej najdłuższej wersji otrzymał opcjonalną zabudowę Tour Box z kuchenką gazową, lodówką i 23-litrowym zbiornikiem wody oraz wygospodarowanym miejscem do spania i na bagaże. Rozwiązanie to jest wielokrotnie wygodniejsze od korzystania z kuchenek polowych (w kompaktowej „kuchni” znalazła się nawet deska do krojenia z kompletem noży!), a na dodatek demontowalne. Po zakończeniu sezonu kempingowego można po prostu wyjąć  Tour Boxa i zastąpić go trzecim rzędem siedzeń. 

Niezależnie od sposobu zagospodarowania miejsca z tyłu, Proace Verso to przyjazny dla użytkownika samochód. Przestronna, rozświetlona przez okno dachowe (dostępne jako opcja dodatkowa) kabina została wyposażona w wygodne fotele, pokryte elegancką skórą – w drugim i trzecim rzędzie usiądzie aż szóstka pasażerów. 

Na miejscu kierowcy uwagę zwraca siedmiocalowy ekran systemu inforozrywki (dość mały jak na takiego giganta) z niezwykle przydatną kamerą cofania. Pod względem technologicznym Toyota również wypada niezgorzej: w pakiecie Prestige znalazł się komplet czujników parkowania, system monitorowania martwego pola i adaptacyjny tempomat. 

Pod maską testowanego auta znalazł się dwulitrowy Diesel o mocy 177 KM, najmocniejszy w gamie, połączony z automatyczną skrzynią biegów. Konfiguracja ta umożliwiała płynne wyprzedzanie i nabieranie prędkości; chociaż Proace Verso to duży i masywny samochód, prowadził się naprawdę przyjemnie. Sprężyste zawieszenie i napęd na cztery koła sprawiają, że pojazd pewnie trzyma się drogi, a dynamiczny silnik pracuje z dużą kulturą. Średnie spalanie oscylowało w granicach 8,8 l/100 km, ale warto mieć na uwadze, że przy dużym obciążeniu na pewno znacząco ono wzrośnie. 

Nie da się ukryć, że Proace Verso w wersji Tour Box jest przeznaczony dla bardzo wąskiego grona odbiorców. Jeśli uwielbiasz spędzanie wolnego czasu pod namiotem, ale nie chcesz kupować dedykowanego kampera, to propozycja dla ciebie.

Specyfikacja

  • Cena 260 900 PLN
  • Prędkość maksymalna 185 km/h
  • 0-100 km/h 8,8 sekundy
  • Silnik 2.0 D-4D
  • Moc 177 KM
  • Moment obrotowy 400 Nm
  • Średnie zużycie paliwa (wg producenta) 8,0 l/100 km

Werdykt
85

NASZYM ZDANIEM...

W sezonie funkcjonalny kamper, a poza nim – praktyczne auto rodzinne. Proace Verso to udane połączenie tych dwóch światów.

Plusy

Przestronne, świetnie zaprojektowane wnętrze. Bogate wyposażenie. Łatwa możliwość zamiany samochodu w kampera.

Minusy

Stworzony z myślą dla ograniczonej grupy klientów – większości kierowców się nie przyda.

Od dziewięciu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.

Kliknij, by skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nowy numer

Reklama

Może cię też zainteresować

Moto

Napęd elektryczny lub wysokowydajne silniki spalinowe.

Testy

Ciąg dalszy zmagań Huawei z aplikacjami - a raczej z ich brakiem.

Testy

Testujemy najtańszego laptopa w ofercie Microsoftu.

Moto

Pierwszy samochód na nowej platformie podłogowej dla „elektryków”.