Połącz się z nami

Moto

TEST: Mio MOOV S605

Do naszej redakcji trafiła nowa nawigacja firmy Mio. Moov S605 miał być w praktyce podrasowaną wersją S600, przez co liczyliśmy na naprawienie wszystkich bolesnych błędów, z którymi mieliśmy styczność jakieś pół roku temu. Marzenia marzeniami a co z rzeczywistością?

5-calowy ekran wyświetla bardzo klarowny obraz. Wyświetlane grafiki są ostre a czułość dotykowego panelu zadowalająca. Obudowa, choć sprawia wrażenie takiej z niższej półki, jest dość solidna (pozwoliliśmy sobie sprawdzić), jak również w miarę odporna na typowe dla normalnego używania zarysowania.

Umiejscowienie złącz i przycisków na obudowie jest wygodne. Włącznik na górze, na dole gniazdo USB i czytnik kart oraz wejście video dla dodatkowych rozrywek multimedialnych lub kamery cofania. Z lewej strony umieszczono natomiast przycisk menu oraz ustalania lokalizacji.

Stabilny uchwyt nie posiada dość dobrej regulacji. Z kolei krótkie ramię trzymające urządzenie praktycznie przy szybie, powoduje że w niektórych samochodach nawigacja będzie umiejscowiona na tyle daleko od wzroku, że konieczne będzie poszukanie lepszego uchwytu.

S605 działa na procesorze Samsung 2440 400 MHz. 2 GB wewnętrznej pamięci częściowo jest zajętych przez system Windows CE oraz mapy Mio Spirit Europa Plus 44 z dwiema darmowymi aktualizacjami. W trakcie testów pozwoliliśmy sobie jednak nie wykraczać poza granice RP i w nich mapy spisywały się dobrze, zwłaszcza przy wsparciu odbiornika TMC. GPS SiRF Star III bardzo szybko wyłapuje sygnał i nie traci go w banalnych sytuacjach. Długie oczekiwanie towarzyszyć nam będzie jedynie przy uruchamianiu S605, które trwa nieco ponad pół minuty.

Nawigacja ta jest jedną z najprostszych pod względem ilości dostępnych funkcji na rynku. Wśród dodatków (choć to i tak dużo powiedziane) można wymienić asystenta pasa ruchu, lokalizowanie fotoradarów, wyznaczanie tras na podstawie geolokalizacji zdjęć czy możliwość zaplanowania oszczędnej trasy. Mimo takiego stanu rzeczy, urządzenie posiada bardzo zły interfejs. Skomplikowane dochodzenie do poszczególnych opcji zostało maksymalnie wydłużone i jest jednym z gorszych na rynku. Na domiar złego, w trakcie jazdy, zielony kolor wyznaczonej trasy potrafi zlewać się z terenami zielonymi, co utrudnia właściwą jazdę.

W ogólnym rozrachunku trudno jest polecić nawigację S605. W tym segmencie cenowym i z aspiracjami do bycia urządzeniem dla osób nie wymagających wodotrysków jest bardzo duża konkurencja. Ci klienci, którzy oczekują tylko poprawnego działania systemu nawigacji będą zadowoleni z samego chipsetu i wyznaczania tras, jednak nie sposób jest uwierzyć, że nie zauważą problemów z interfejsem, które były tak samo uciążliwe w modelu S600.

WWW.MIO.PL, 650 PLN

Specyfikacja

PROCESOR Samsung 2440 400 MHz
CHIPSET GPS SiRFStar III (20 kanałów / TMC)
BATERIA litowa, wbudowana
PAMIĘĆ 2 GB
GNIAZDO PAMIĘCI SD
ROZDZIELCZOŚĆ 480×272 pikseli (5?)
WYMIARY 142x88x17 mm
WAGA 185 g

 

Nie przegap:

TEST: Nokia E7

Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Popularne

Na drodze z Mio

Publikacje

Na szlak z nawigacją Mio Cyclo Discover

Publikacje

Mio Cyclo Discover, czyli nowa seria nawigacji dla miłośników turystyki rowerowej

Newsy

Przewodnik podróżnika 2020

Publikacje

Połącz
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco!