Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Testy

TEST: HyperX QuadCast S

Oto profesjonalny mikrofon dla youtuberów i streamerów – przetestujmy go w ogniu rozgrywki.

Mikrofony w gamingowych słuchawkach przydają się podczas gry drużynowej, ale jeśli planujemy transmitować nasze zmagania w sieci, dedykowany mikrofon staje się koniecznością. Niektóre modele obiecują nie tylko wysoką jakość dźwięku, ale także efektowny design pasujący do naszych „stacji bojowych”. Jednym z nich jest przepięknie podświetlony HyperX QuadCast S, którego poddaliśmy szeregowi niełatwych testów – czy przeszedł je wszystkie pomyślnie?

Pierwszy kontakt z mikrofonem oceniamy pozytywnie. Urządzenie na stałe osadzone zostało w przeciwwstrząsowym uchwycie i wyposażone w piankowy, wewnętrzny filtr pop. W zestawie ze sprzętem otrzymamy stabilną, kompaktową podstawkę, a dzięki dodatkowym adapterom możemy zamontować go na dowolnym uchwycie. 

Linia QuadCast składa się z dwóch urządzeń: model S to ten z podświetleniem RGB. To niby drobiazg, ale robi kolosalną różnicę, w szczególności podczas oglądania streamu na ekranie. W fabrycznych ustawieniach światło prezentuje się miękko i subtelnie, płynnie przechodząc pomiędzy wszystkimi kolorami tęczy, ale wystarczy kilka chwil w programie HyperX Ngenuity, by dostosować barwy i sposób animacji podświetlenia tak, jak nam się podoba. 

Oprogramowanie daje także dostęp do kilku wygodnych funkcji, na przykład monitorowania poziomu głośności słuchawek (to dla osób, które chcą odsłuchiwać swój głos na żywo). Niestety, jest ono dostępne jedynie na Windowsie – osoby korzystające z macOS czy PlayStation będą musiały zaprzyjaźnić się z domyślnymi ustawieniami RGB. Na szczęście samo podłączenie i konfiguracja mikrofonu nie sprawiły nam problemów: po wpięciu przewodu do wolnego portu USB, system natychmiast rozpoznał mikrofon, a sprzęt był gotów do pracy. 

QuadCast S obsługuje aż cztery różne charakterystyki kierunkowe. W trakcie gry najczęściej korzystaliśmy z tej podstawowej, kardioidalnej, zbierającej dźwięk z przodu i z boków urządzenia. Mikrofon bardzo dobrze radził sobie z przekazywaniem głosu: w podłączonych doń słuchawkach brzmieliśmy naturalnie, dźwięcznie i klarownie. Zintegrowany filtr pop dawał radę, tłumiąc plujące i syczące głoski, zaś gdy podnosiliśmy głos (wiecie jak to jest podczas rozgrywek online…), urządzenie dbało o to, by nie brzmiał on zbyt krzykliwie. 

Wbudowany uchwyt przeciwwstrząsowy również działał bez zarzutu. Na początku testów ustawiliśmy mikrofon na tym samym stoliku, na którym znajdowały się mysz i klawiatura; nawet podczas mocnego uderzania palcami w klawisze podczas rozgrywki w CS:GO, wibracje nie były przenoszone do mikrofonu. Pewne problemy zauważyliśmy jedynie, gdy za bardzo zbliżyliśmy się do urządzenia, kiedy to w transmisję zaczęły wkradać się wyraźne szumy. 

QuadCast S może pracować także w charakterystyce dwukierunkowej (przydatnej, gdy siedzimy twarzą w twarz z osobą, z którą chcemy przeprowadzić wywiad), stereo (wykorzystywanej przy studyjnym nagrywaniu instrumentów lub wokali, ale niektórzy artyści mogą preferować do tego ustawienia kardioidalne) oraz wielokierunkowej, zbierającej odgłosy z całej przestrzeni dookoła mikrofonu. Na próbę postanowiliśmy wykorzystać go do nagrania krótkiego utworu z wokalem i pianinem: urządzenie nie zniekształca dźwięku i go nie koloryzuje, acz profesjonalni muzycy mogą być zawiedzeni zaledwie 16-bitowym próbkowaniem. Wiadomo – to nie sprzęt pozycjonowany dla nich.

Przydatnym dodatkiem okazał się natomiast umieszczony w górnej części urządzenia przycisk wyciszający. W praktyce korzystaliśmy z niego nie tylko w trakcie wideokonferencji (podczas których kolorowe podświetlenie mikrofonu budziło zresztą sporą ciekawość rozmówców), ale także streamingu niektórych gier, na przykład w trakcie cutscenek. Dzięki temu mieliśmy pewność, że widzowie Twitcha będą mogli skupić się na fabule. 

HyperX QuadCast S to propozycja dla osób, które podczas transmisji w internecie chcą dobrze wyglądać i dobrze brzmieć. Jeśli nie zależy nam na podświetleniu RGB, możemy oczywiście wybrać podstawową wersję mikrofonu, ale cóż – nic tak nie podkreśla gamingowego charakteru urządzenia jak efektowna gra świateł…

SPECYFIKACJA

  • CENA 690 PLN
  • TYP mikrofon pojemnościowy
  • CHARAKTERYSTYKA KIERUNKOWA stereo, kardioidalna, dwukierunkowa, dookólna
  • PASMO PRZENOSZENIA 20 Hz – 20 kHz
  • ŁĄCZNOŚĆ USB-C, wyjście słuchawkowe
  • WAGA 254 g (sam mikrofon), 710 g (z podstawką i przewodem)

Werdykt
86

NASZYM ZDANIEM...

Jeśli powierzysz QuadCast S obsługę swojego Twitcha od strony dźwiękowej, nie będziesz zawiedziony.

Plusy

Wysoka jakość dźwięku. Cztery charakterystyki nagrywania do wyboru. Rzucające się w oczy podświetlenie. Stabilna konstrukcja.

Minusy

Oprogramowanie Ngenuity nie działa na macOS. Sprzęt ma problemy z rejestracją głosu z bliska.

Entuzjastka rozwiązań mobilnych, dobrej herbaty i gier RPG. Z inżynierską precyzją testuje każdy sprzęt niezależnie od miejsca, w którym aktualnie się znajduje.

Może cię też zainteresować

Newsy

System pojawi się na nadchodzącej konsoli Pocket.

Testy

Zrównoważony pod względem wykorzystanych materiałów i bezkompromisowy w kwestii dźwięku, nowy głośnik od B&O to propozycja na długie lata.

Newsy

Jeszcze prostsza obsługa na urządzeniach mobilnych.

Moto

Work hard, ride hard – czy za kierownicą tego pikapa spełni się nasz amerykański sen?