W stosunku do zeszłorocznego modelu, poza nieco bardziej wyrazistymi liniami nadwozia Focus nie zaliczył jakichś znaczących wizualnych zmian – to w dalszym ciągu ładnie prezentujące się auto o eleganckiej, opływowej sylwetce. Rozsiadając się w wygodnych sportowych fotelach nasza uwaga od razu skierowana zostaje na naprawdę atrakcyjne wnętrze, do którego wykończeń użyto w wersji Titanium bardzo dobrej jakości materiałów. Tapicerka, obszycia i elementy deski rozdzielczej potrafią przyciągać spojrzenia, ale w końcu mówimy tu o aucie za ponad 80 000 PLN, w którym jakiekolwiek oszczędności na wystroju kabiny nie mogłyby przejść niezauważone.
Testowany model w swojej standardowej wersji został nieźle wyposażony – mamy tu m.in. tempomat, podgrzewaną przednią szybę, elektrycznie podgrzewane lusterka czy system analizujący ekonomiczność jazdy. Nam najbardziej przypadł do gustu nieźle wyglądający odtwarzacz CD/MP3 produkcji Sony, który współpracując z dziewięcioma umieszczonymi w aucie głośnikami jest w stanie napełnić je dźwiękiem o zaskakująco dobrym brzmieniu. Zamykając temat wnętrza warto podkreślić, że Focusowi przydałoby się ciut więcej miejsca z tyłu – nie ma tu co prawda jakiejś tragedii, ale osoby o słusznym wzroście powinny raczej zajmować przednie siedzenia.
Opisywany model posiada pod maską 1,6-litrowy turbodoładowany silnik generujący 150 KM i trzeba to od razu napisać – jego dynamikę czuć już w chwilę po uruchomieniu samochodu. Co więcej, pomimo słusznej mocy i niezłych osiągów, Focus nie pała zbytnią ochotą na siorbanie paliwa. Przy normalnej jeździe w zróżnicowanych warunkach, jego średnie zużycie wyniosło ok. 7,5 l/100 km, co stanowi przyzwoitą wartość.
Na pochwałę zasługuje też solidne zawieszenie, z którym pokonywanie nierównej nawierzchni nie przyprawia kierowcy i pasażerów o zgrzytanie zębów. Największym mankamentem tego auta jest jego cena, która jak na nasze polskie warunki została określona ze zdecydowanie zbyt dużym rozmachem. Jeśli jednak ktoś jest w stanie przełknąć tę gorzką pigułkę, to danie Focusowi szansy z pewnością nie okaże się kiepską decyzją.
Specyfikacja
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 210 KM/H
PRZYSPIESZENIE 0-100 KM/H 8,8 Sekundy
SILNIK 1,6-litrowy, benzynowy turbodoładowany|
SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa, manualna
MOC 150 KM
MOMENT OBROTOWY 270 NM
ŚREDNIE ZUŻYCIE paliwa Podawane przez producenta 6 L/KM
Gorąca cecha
SILNIK
Jednostka napędowa należąca do linii Ecoboost robi naprawdę spore wrażenie. Nie tylko oferuje przyzwoite osiągi, ale także może pochwalić się niezłym zużyciem paliwa – przy spokojnej jeździe paliwożerność oscyluje w okolicach 7,5 l/100 km.
Suche fakty
ZAWIESZENIE
Niezależnie od rodzaju nawierzchni, jazda w Focusie przebiega w wyjątkowo komfortowych warunkach.
WNĘTRZE
Wersja Titanium może pochwalić się wysokiej jakości materiałami oraz eleganckimi wykończeniami. Pasażerom z tyłu przydałoby się jednak nieco więcej miejsca.
MULTIMEDIA
Muzyczne podróże umożliwia system audio Sony, składający się bardzo dobrego odtwarzacza CD/MP3 z portem USB oraz 9 głośników.
Ocena
Zdaniem T3
Przyzwoicie wykonane auto z silnikiem cechującym się bardzo wysoką wydajnością. Szkoda tylko, że jego cena nie stoi na nieco niższym poziomie.
-
Design
-
Jakość wykonania
-
Funkcjonalność
-
Cena