Choć rynek niewielkich SUV-ów oraz crossoverów w ostatnim czasie dość mocno się nasycił, to trafiają się na nim ciekawe perełki zdolne przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta swoimi unikalnymi cechami. Najlepszym potwierdzeniem tej tezy jest najnowszy Fiat 500L Trekking. Nazwa tego auta zdradza wszystko, gdyż mamy tu do czynienia z pojazdem, który nie tylko sprawdzi się w codziennej jeździe po mieście, ale także będzie w stanie sprostać trudom weekendowych wypadów w plener.
Pomimo faktu, że nie znajdziemy tu napędu na cztery koła, Fiat całkiem nieźle sprawuje się na gruntowych drogach, co przede wszystkim jest zasługą dobrego zawieszenia i systemu Traction+, pozwalającego na komfortowe pokonywanie różnego rodzaju nierówności i zagłębień.
Pierwsze, co rzuca się w oczy, to wysokość nadwozia. Prawie 1,68 m to całkiem sporo, a dzięki takiej właśnie konstrukcji wnętrze 500L jest naprawdę przestronne i umożliwia podróż w komfortowych warunkach. Jeśli już jesteśmy przy temacie środka pojazdu, to warto wspomnieć o umiejętnym rozplanowaniu dostępnej przestrzeni. Znajdziemy tu robiącą wrażenie ilość przeróżnych schowków oraz sporo ciekawych rozwiązań, wśród których nie sposób nie napisać chociażby o możliwości przekształcenia siedzenia pasażera w praktyczny stolik, bądź opcji rozłożenia małych stoliczków dla osób siedzących z tyłu pojazdu. Dodajmy jeszcze do tego nieco fantazyjne, acz szykowne wykończenia wnętrza oraz bardzo wygodne fotele, a otrzymamy obraz samochodu, w którym długie podróże z całą rodziną nie powinny dawać się we znaki żadnemu z jej członków.
Testowany model z 1,6-litrowym dieslem o mocy 105 KM stanowi najmocniejszą opcję z oferty udostępnionej przez producenta. Silnik ten pozwala na uzyskanie przyzwoitych osiągów i co najważniejsze – potrafi powstrzymać się od nadmiernego żłopania paliwa. Fiat podaje, że średnie zużycie plasuje się w granicach 4,7 l/100 km. Nie różni się to zbytnio od faktycznego stanu rzeczy, gdyż w realnych warunkach osiągnęliśmy wynik delikatnie przekraczający 5 litrów.
Nie da się ukryć, że 500L w wersji Trekking pozytywnie nas zaskoczył. Co ciekawe, już wkrótce do oferty dołączą jednostki 120-konne (benzynowe i diesel), które będą gwarantem jeszcze bardziej dynamicznej jazdy.
Specyfikacja
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 175 KM/H
PRZYSPIESZENIE 0-100 KM/H 12 sekund
SILNIK 1,6-litrowy, diesel
SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa, manualna
MOC 105 KM
MOMENT OBROTOWY 320 NM
EMISJA DWUTLENKU WĘGLA 117 G/KM
ŚREDNIE ZUŻYCIE paliwa w teście 5,7 L/KM
Gorąca cecha
BOGATE OPCJE WYPOSAŻENIA
Pierwsze skrzypce gra tu 520-watowy system Beats Audio, składający się z 6 głośników, subwoofera oraz 8-kanałowego wzmacniacza. Warto też zwrócić uwagę na system Uconnect, który dzięki Bluetooth oferuje integrację z podstawowymi funkcjami smartfona.
Suche fakty
KOMFORT
Wiadomo, że za tę cenę nie otrzymamy tu luksusu znanego z takich marek jak chociażby Mercedes, ale i tak jest nieźle, a użyte materiały cechują się dobrą jakością.
PRAKTYCZNOŚĆ
Niemal każdy element wnętrza może pochwalić się jakimś ciekawym zastosowaniem. Ilość dostępnych schowków może przyprawić o zawrót głowy.
MAŁE ZUŻYCIE PALIWA
W teście plasowało się na poziomie 5l/100 km – z takim wynikiem 500L Trekking stanowi ciekawą propozycję dla osób roniących rzewne łzy podczas tankowania.
Ocena
Zdaniem T3
Bardzo udany i zmyślnie zaprojektowany samochód, który może oczarować każdego wielbiciela niewielkich crossoverów.
-
Design
-
Jakość wykonania
-
Funkcjonalność
-
Cena