Logo zielonej koniczynki już od 1923 roku zdobi karoserię sportowych aut marki Alfa Romeo, a ostatnim modelem posiadającym ten znaczek jest właśnie najnowsza Giulietta. Co intrygujące, z „zielonością” samochód ten ma niewiele wspólnego, gdyż przy bardzo dużym apetycie na paliwo i sporej w porównaniu do konkurencji emisji spalin ciężko polecić go osobom ceniącym ekonomię i ekologiczność. Jeśli jednak niestraszne ci są rosnące ceny benzyny, Giulietta odwdzięczy ci się oferując jedne z najlepszych doznań z jazdy, jakie może dawać auto z tego segmentu.
W głównej mierze odpowiedzialne są za to 1,7-litrowy benzynowy silnik o mocy 235 KM (5500 obr./min) oraz obniżone sportowe zawieszenie, które zaskakująco dobrze radzi sobie nawet na bardzo nierównej nawierzchni. Pokonywanie zakrętów Alfą daje masę frajdy – na każdym łuku trzyma się ona rewelacyjnie i trzeba się naprawdę postarać, by auto to zaskoczyło nas jakąś niespodziewaną utratą stabilności. Podobnie jak w innych nowych autach tej marki, producent zaimplementował tu możliwość skorzystania z trzech wariantów ustawień samochodu: normalnego, dynamicznego oraz przygotowanego specjalnie z myślą o jeździe w trudnych warunkach atmosferycznych.
Giulietta pomimo swego typowo sportowego charakteru cechuje się także prawdziwą włoską elegancją. Wystarczy tylko zajrzeć do środka auta, by po chwili przekonać się, że producent nie oszczędzał na jakości wystroju jego wnętrza. Zadbano tu o dużą ilość detali (np. nakładki na pedały oraz panel deski rozdzielczej wykonano z aluminium), szykowność i wygodę, najbardziej chyba widoczną w przypadku świetnych skórzanych foteli, o których marzyłby niejeden pracownik spędzający 8 godzin za biurkiem. Cieszy także spory wybór dodatkowego wyposażenia, wśród którego na pierwszy plan wysuwa się pakiet Infotainment, z którym otrzymujemy dodatkowo 6,5-calowy wyświetlacz z systemem nawigacji oraz wbudowany zestaw głośnomówiący.
Decydując się na zakup Giulietty nie ma co kierować się chłodną kalkulacją – to auto dla pasjonatów, którzy z jazdy nim będą czerpać dziką wręcz przyjemność.
Specyfikacja
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA / PRZYSPIESZENIE 242 KM/H / 0-100 KM/H w 6,8 sekundy
SILNIK 1,7-litrowy benzynowy
SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa manualna
MOC 235 KM
MOMENT OBROTOWY 340 NM
EMISJA DWUTLENKU WĘGLA 177 G/KM
ZUŻYCIE PALIWA 10,8 L/KM
Gorąca cecha
WYPOSAŻENIE
Choć nie znajdziemy tu rozbudowanego systemu multimedialnego, to jego brak rekompensuje nam zestaw audio od Bose, 6,5-calowy ekran z nawigacją oraz wbudowany zestaw głośnomówiący. Na uwagę zasługują też bogate opcje dodatkowe.
Suche fakty
ZUŻYCIE PALIWA
W zasadzie jedyny poważny minus tego auta stanowi jego wysoki apetyt na paliwo. Podczas jazdy w mieście jego zużycie może dojść nawet do wartości kilkunastu l/100 km.
SILNIK
235-konny turbodoładowany benzyniak może pochwalić się dużą dynamiką oraz bardzo przyzwoitymi osiągami. Szkoda jedynie, że lubi sobie nieco więcej popić…
WNĘTRZE
Sportowe skórzane fotele obszyte czerwonymi szwami, eleganckie nakładki na pedały oraz deska rozdzielcza wykonana ze szczotkowanego aluminium. Eccellente!
Ocena
Zdaniem T3
Piękna, ale paliwożerna bestyjka. Wspaniały model dla entuzjastów marki oraz osób poszukujących eleganckiego samochodu w sportowych szatach.
-
Design
-
Jakość wykonania
-
Funkcjonalność
-
Cena